خبرگزاری کار ایران

مهلت شرکت در جشنواره مطبوعات و رسانه‌های دفاع مقدس استان گیلان تمدید شد

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان از تمدید مهلت شرکت در جشنواره مطبوعات و رسانه‌های دفاع مقدس و همچنین کارگاه های«آموزش حرفه ای روزنامه نگاری» و «دوره پیشرفته آموزش صفحه آرایی نشریه» خبر داد.

به گزارش ایلنا از گیلان، حسین داداشی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: مهلت شرکت در جشنواره موضوعی دفاع مقدس درحوزه های مطبوعات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری گیلان تا پایان مهرماه جاری تمدید شد.

وی ادامه داد: این جشنواره با هدف حفظ و ترویج آرمان‌های هشت سال دفاع مقدس و در هفت بخش «خبر و تیتر»، «گزارش»، «عکس»، «مصاحبه و گفت‌وگو»، «خاطره و داستان»، «مقاله، سرمقاله و یادداشت» و «شعر» برگزار می‌شود.

داداشی اضافه کرد:جشنواره مذکور به همت خانه مطبوعات استان و با حمایت استانداری، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می‌شود.

مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان اظهار کرد: آثار ارائه‌شده باید در فاصله زمانی اول مرداد تا دهم مهر 94 در یکی از نشریات محلی گیلان و یا ویژه‌نامه‌های استانی نشریات سراسری، دفاتر خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری دارای مجوز استان گیلان منتشرشده باشد.

داداشی تصریح کرد و گفت: به نفرات اول تا سوم جشنواره موضوعی دفاع مقدس در مطبوعات گیلان در هر بخش به ترتیب مبالغ سه میلیون، دو میلیون و یک‌میلیون ریال اهدا خواهد شد.

وی با بیان اینکه صاحبان اثر با ارسال حداکثر سه اثر می‌توانند در جشنواره مذکور شرکت کنند، افزود: علاقه‌مندان جهت شرکت در جشنواره باید در مهلت مقرر آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به آدرس رشت، چهارراه پورسینا، روبه‌روی بیمارستان پورسینا، خانه مطبوعات گیلان ارسال کنند.

این مسئول در خصوص کارگاه‌های «آموزش حرفه‌ای روزنامه‌نگاری» و «دوره پیشرفته آموزش صفحه‌آرایی نشریه با نرم‌افزار این‌دیزاین (InDesign)» نیز افزود: این دوره ها به منظور تأمین کادر حرفه ای خبرنگاری و صفحه آرایی نشریات استان به همت خانه مطبوعات گیلان با هماهنگی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ای معاونت مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار خواهد شد.

به گفته مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان؛ مدارک موردنیاز جهت شرکت در این دوره‌ها عبارت از، معرفی‌نامه از سوی یکی از نشریات استان، رونوشت از تمامی صفحات شناسنامه (یک سری)، رونوشت از کارت ملی به‌صورت پشت و رو (یک نسخه)، دو قطعه عکس پرسنلی 4*3 و رسید واریزی به مبلغ 300 هزار ریال به شماره‌ حساب جاری بانک ملی (سیبا) 0105783836007 به نام خانه مطبوعات گیلان است.

داداشی تصریح کرد: متقاضیان شرکت در این دوره‌ها می‌توانند با در دست داشتن مدارک مذکور تا پایان مهرماه جاری از ساعت 9 صبح الی 13 عصر به خانه مطبوعات گیلان واقع در چهارراه پورسینا، روبروی بیمارستان پورسینای رشت مراجعه و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه هر فرد فقط در یکی از دوره‌های مذکور می‌تواند شرکت کند، تأکید کرد: به دلیل محدودیت مکان برگزاری کارگاه، ظرفیت هر یک از دوره‌ها حداکثر 30 نفر خواهد بود.

این مسئول اضافه کرد: این دوره‌های آموزشی آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود و در صورت قبولی افراد در دوره، گواهی‌نامه معتبر برای آن‌ها صادر خواهد شد.

گفتنی‌ست مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره در نیمه اول آبان ماه امسال برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۱۴۵۲۶