خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری گیلان

پرونده‌های قضایی در کشور روند افزایشی دارند

رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه تعداد پرونده‌های قضایی در کشور روندی افزایشی را طی می‌کند، گفت: روزنامه‌ها و جراید باید با پرداختن به آسیب‌شناسی این معضل در جهت کاهش پرونده‌های دادگاه‌ها گام‌های موثرتری بردارند.

به گزارش ایلنا، احمد سیاوش‌پور در نشست با جمعی از مدیران رسانه‌های گیلان با بیان اهمیت و نقش روزنامه‌ها و جراید، از تعامل و همکاری روزنامه‌ها در انتشار واقعیات و نقد تنگنا‌ها و کاستی‌ها تشکر کرد و از آنان خواست تا همواره اخلاق حرفه‌ای را رعایت کرده و امانتداران خوبی در این عرصه باشند.

رئیس شورای قضایی گیلان با اشاره به اینکه این استان از جنبه فرهنگی و علمی از استانهای برگزیده کشور می‌باشد، تصریح کرد: باید روزنامه‌ها و جراید استان وزین و درشان مردم فرهنگ دوست آن باشد و خود را جزء پیکره جامعه دانسته و در قبال مردم احساس مسئولیت داشته باشند.

وی سهم مطبوعات و نشریات را در چشم انداز ۲۰ ساله نظام چشمگیر دانست و خاطرنشان کرد: همراهی و ارائه طریق به مسئولین و گوشزد کردن انحرافات احتمالی، گوشه‌ای از وظایف این قشر می‌باشد.

این مقام ارشد قضایی روزنامه‌ها و رسانه را چشم‌های ناظری عنوان کردکه به نمایندگی از عموم مردم جامعه، همه مسئولان و مدیران را به حرکت در مسیر قانون متذکر می‌نماید.

سیاوش‌پور در ادامه با ابراز گلایه از نشر موضوعات و مطالب یکنواخت اکثر روزنامه‌ها در استان تاکید کرد: وقت مردم بسیار ارزشمند می‌باشد و انتظار می‌رود که نویسندگان، خلاقیت و پشتکار بیشتری در ارائه مطلب نشان داده و از کپی برداری آثار همکاران خود بپرهیزند.

رئیس کل دادگستری گیلان با اعلام اینکه تعداد پرونده‌های قضایی در کشور بسیار بالاست و روندی افزایشی را طی می‌کند، افزود: روزنامه‌ها و جراید باید با پرداختن به آسیب‌شناسی این معضل در جهت کاهش پرونده‌های دادگاه‌ها گام‌های موثرتری بردارند.

رئیس شورای قضایی گیلان در پایان با بیان اهمیت صیانت از منابع طبیعی اظهار داشت: دستگاه قضایی تلاش می‌کند عرصه‌های زیبای اراضی ملی و جنگلهای استان را حفظ کند و در این مسیر از تمام جراید و مطبوعات نیز درخواست می‌شود تا در اطلاع رسانی تخلفات و تعرضات به سواحل و جنگل‌ها، سهم خود را در حفاظت از محیط زیستو منابع طبیعی ادا نمایند.

کد خبر : ۳۱۲۴۶۸