خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه:

خبر روزنامه " دیلی میل " انگلیس سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۴۲۱

رییس کل دادگستری استان کرمانشاه خبر روزنامه " دیلی میل " انگلیس را دروغ محض و سیاه نمایی علیه نظام جمهوری اسلامی دانست.

پایگاه خبری مصری «بوابه نیوز» پنجشنبه گذشته به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی میل نوشت که یک قاضی ایرانی علیه فردی مسیحی حکم داده دهانش را با سیگار در ملاء عام بسوزانند، زیرا او قبل از اذان مغرب در ملاء عام روزه خواری کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنای کرمانشاه، این خبر سبب واکنش حجت الاسلام علی مظفری رییس کل دادگستری استان کرمانشاه شد و ادعای نشریه انگلیسی را تکذیب کرد.

رئیس کل دادگستری استان در این باره گفت: چنین اتفاقی به هیچ عنوان در کرمانشاه و هیچ نقطه دیگری از ایران اسلامی رخ نداده و چنین خبرهایی توسط روزنامه های انگلیسی با هدف ضربه زدن به اسلام تهیه و منتشر می شود و چیز تازه ای نیست.

وی افزود: در نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران اگر چه قانون برای رعایت موازین شرعی از جمله حفظ حرمت ماه مبارک رمضان برای اقلیت های مذهبی وجود دارد، اما به واسطه رافت اسلامی با افراد غیرمسلمان برخورد نمی شود.

وی گفت: هر چند قانون این اجازه را می دهد که با افراد غیرمسلمان روزه خوار نیز برخورد شود، اما چنین قانونی در نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران اعمال نمی شود.

مظفری در خصوص اجرای حکم شلاق برای ۵۰ روزه خوار در ملاء عام نیز در کرمانشاه اظهار داشت: صحت این خبر نیز خدشه دارد و در تعداد به عمد بزرگ نمایی صورت گرفته است.

وی افزود: چند روز پیش پنج روزه خوار که به صورت جسورانه و بدون توجه به گوشزدهای ماموران در سطح خیابان های کرمانشاه اقدام به روزه خواری کرده بودند به دادسرا معرفی شدند و به علت عمدی که این افراد در شکستن حرمت شرع و قانون داشتند حکم شلاق در ملاء عام برای آنها اجرا شد.

مظفری افزود: حکم شلاق این تعداد روزه خوار در چهارراه نوبهار، میدان آزادی، میدان فردوسی و چهار راه مطهری شهرک آبادانی و مسکن اجرا شده است.

به گفته وی پرونده این افراد در مراجع قضایی وجود دارد و انتشار هر خبری غیر از این به هیچ عنوان صحت ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز