خبرگزاری کار ایران

بابت اوراق مشارکت

شهرداری مشهد روزانه ۷۰۰ میلیون تومان به بانک‌ها سود پرداخت می‌کند

رئیس کمیسون امور اقتصادی شورای شهر مشهد گفت: شهرداری از محل اوراق مشارکت‌ها باید روزانه ۷۰۰ میلیون تومان سود به بانک‌های مختلف ارائه دهد؛ اصل و سود دریافتی این اوراق مشارکت به مبلغ دو هزار و پنج میلیارد تومان است و شهرداری باید ۳۴ درصد از این بابت سود بدهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالکریم جوادی در نشست خبری در تالار شورای شهر مشهد با بیان اینکه این روند برای مدیریت شهر ناخوشایند است گفت: مجموع پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده از شهریور سال گذشته تاکنون بالغ بر ۴۱ هزار میلیارد ریال است که شامل ۲۰ پروژه می‌شود و اوراق منتشر شده در یک سال گذشته ده هزار میلیار ریال بوده که بیش از ۴ هزار میلیارد ریال آن به فروش رسیده است.

جوادی میزان رشد پیشرفت فیزیکی پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری تا شهریور سال گذشته را ۶۸/۳۰ درصد اعلام کرد و افزود: میانگین رشد پیشرفت فیزیکی تمام پروژه‌ها از شهریورماه سال گذشته تاکنون ۴۹/۷ درصد است. رشد عملکرد سال دوم را نسبت به سال قبل بیش از ۱۶۴ درصد بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در سال اول هیچ مصوبه‌ای برای پروژه‌های مشارکتی ابلاغ نشده است گفت: با توجه به مشکلات عدیده در ساختار اقتصادی فعلی درصورتی که مشارکت مردمی نباشد هیچ اتفاقی مثبتی در شهر انجام نمی‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی و مشارکت‌های اقتصادی شورای شهر مشهد اظهار کرد: با توجه به حضور بیش از ۲۵ میلیون زائر در سال، خدمتی می‌باید ارائه شود که اقتصاد زائر را تامین کند.

جوادی گفت: درصدد ایجاد منابع پایدار و توسعه پروژه‌های مشارکتی در شهر هستیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی و مشارکت‌های اقتصادی شورای شهر مشهد با اشاره به اینکه رویکرد شورای چهارم متمایل کردن خدمات به سمت و سوی مناطق کم برخوردار و ایجاد زائرسرا‌ها و مناطق مسکونی ارزان قیمت است، افزود: ۵۰ درصد بودجه سال جاری در بخش سرمایه‌های مشارکتی و اقتصادی محقق شده است و تا پایان سال درصدد هستیم صددرصد بودجه محقق شود.

جوادی با تاکید بر اینکه برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی نیاز به بستر و زیر ساختهای متعددی داریم گفت: متاسفانه هنوز به لحاظ زیرساخت‌های موجود در جذب سرمایه‌گذار خارجی به جایگاهی نرسیدیم که شاهد حضور پررنگ آنان باشیم.

وی اضافه کرد: با وجود مشکلات اخیر حوزه سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی مدیریت شهری شاهد موفقیت‌های زیادی در حوزه جذب سرمایه‌گذار در یک سال گذشته بوده است و با ادامه این روند به رشد خوبی در این حوزه دست خواهیم یافت.

رئیس کمیسیون اقتصادی و مشارکت‌های اقتصادی شورای شهر مشهد گفت: شهرداری مشهد با رویکرد ایجاد منابع پایدار درصدد ایجاد موسسه مالی یا بانک خصوصی‌ست تا در توسعه عمرانی شهر و زیر ساخت‌های شهری ساختار مناسبی داشته باشد.

جوادی گفت: در مدیریت شهری شایسته‌سالاری اولویت است و باید تقسیم خدمت مدنظر باشد و به قدرت و حزب دامن نزنیم و سعی شود به تخصص‌ها در کمیسیون‌ها توجه شود چیزی که در این سه سال در هیچ یک از کمیسیون‌های شهر اتفاق نیفتاده است،

کد خبر : ۳۰۶۳۶۳