خبرگزاری کار ایران

همزمان با اول مرداد صورت گرفت

یاد استاد مشفق کاشانی در سالروز تولدش زنده شد

فرهنگسرای علامه ملا محسن فیض کاشانی از مجموعه‌های وابسته به سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان در سالروز تولد استاد مشفق کاشانی (عباس کی‌منش ) یاد این شاعر بزرگ غزل‌سرای کشور را گرامی داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان مدیر فرهنگسرای فیض کاشانی با بیان این مطلب گفت: فرهنگسرای فیض همزمان با اول مرداد ماه سالروز تولد استاد فقید مشفق کاشانی در یک اقدام فرهنگی با ارسال پیامک به خانواده شعر وادب کشور یاد و خاطره این شاعر معاصر را در اذهان جامعه ادبی زنده کرد.

محمدرضا گل سرخی با توجه به شأن و منش و اخلاق استاد مشفق کاشانی و توانایی‌های شعر و ادبی ایشان ابراز امیدواری کرد: تا شاعران جوان و نوپای کشورمان با الهام از شخصیت و خصوصیات اخلاقی و شعری ایشان به رشد و بالندگی دست یابند.

استاد عباس کی‌منش ملقب به مشفق کاشانی در اول مرداد ماه سال 1304 در کاشان زاده شد و از او ده‌ها مجموعه شعر چون سرود زندگی، آذرخش، آینه خیال، تذکره شاعران معاصر، راز مستان و خاطرات مجموعه شعر جنگ منتشر شده است.

لازم به ذکر است: فرهنگسرای علامه فیض کاشانی با رویکرد علم و ادب در راستای منویات مقام عظمای ولایت با محوریت شعار عزم ملی با مدیریت جهادی یکی از پروژه‌های شهرداری کاشان بود که در ایام الله دهه فجر سال گذشته مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کد خبر : ۲۹۲۲۵۳