خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت احوال استان لرستان

بانک اطلاعاتی جامع از زنان سرپرست خانوار ایجاد شود

مدیرکل ثبت احوال استان لرستان گفت: باید بانک اطلاعاتی جامع و کاملی از زنان سرپرست خانوار ایجاد شود تا در اختیار داشتن اطلاعات مناسب برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، حسین میر دریکوندی ظهر امروز در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان لرستان بیان کرد: یکی از خلا‌ءهای موجود در استان لرستان وجود آمارهای مشابه از سوی دستگاه‌های مختلف است که در واقع بسیاری از افراد همزمان از امتیازهای دستگاه‌های مختلف استفاده می‌کنند.

وی گفت: سالانه به طور میانگین سه هزار و 400 طلاق در استان لرستان ثبت می‌شود که درصد بالایی از آنها در سال‌های اول ازدواج صورت می‌گیرد، ولی در موارد دیگر نیز افرادی که طلاق می‌گیرند، دارای فرزند هستند که یقینا نیاز به توجه و حمایت ویژه برای حضور در جامعه دارند.

دریکوندی خاطر‌نشان کرد: باید یک بانک اطلاعاتی خاص از تمام بانوان بی‌سرپرست، بدسرپرست و خود سرپرست ایجاد شود تا با استفاده از آن تصمیمات بهتر و برنامه‌ریزی مناسب انجام شود.

وی اضافه کرد: هدف کردن ارایه خدمات توسط سازمان‌های خدمت‌رسان و حذف موازی کاری‌ها بسیار بهتر و اثرگذارتر خواهد بود که باید به این موضوع توجه شود.

 

کد خبر : ۲۸۲۹۸۷