خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس‌جمهور در امور بانوان:

حل مشکلات کشور، نیازمند عزم ملی است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۰۰۶

دولت برنامه‌های زیادی را برای حل مشکلات جامعه٬ بخصوص بانوان در نظر دارداما باید بپذیریم امروز با آسیب‌های زیادی در جامعه دست به گریبان هستیم که کانون خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

معاون رئیس جمهور در امور بانوان گفت: دولت اهمیت و ارزش خاصی را برای تعامل با حوزه و الهام‌گیری از مراجع عظام برای برنامه ریزی در حوزه کلان کشور قائل است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم ملاوردی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله امینی اظهار داشت: دولت اهمیت و ارزش خاصی را برای تعامل با حوزه و الهام گیری از مراجع عظام برای برنامه ریزی در حوزه کلان کشور قائل است و به همین دلیل آماده هستیم از تجربیات حوزویان در زمینه حل مسائل کشور بخصوص بانوان استفاده کنیم.

وی افزود: نهاد خانواده نهادی مقدس در اسلام است که قطعا حقوق شرعی و خانوادگی آن‌ها باید در همه برنامه‌ریزی‌ها لحاظ شود و در این راستا مرجعیت کمک بسیاری به ساماندهی این عرصه در جامعه می‌تواند انجام دهد.

معاون رئیس‌جمهور ابراز داشت: دولت برنامه‌های زیادی را برای حل مشکلات جامعه؛ بخصوص بانوان در نظر دارد؛ ولی باید بپذیریم که امروز با آسیب‌های زیادی در جامعه دست به گریبان هستیم که کانون خانواده‌ها را تهدید می‌کند.

ملاوردی خاطرنشان ساخت: افزایش نرخ طلاق، کاهش ازدواج، افزایش فرزندان کار، افزایش سن ازدواج، تبدیل الگوی سنتی اعتیاد به الگوی صنعتی و ایدز از آسیب‌های امروز جامعه است که حل آن‌ها می‌تواند ما را در رسیدن به برنامه‌های کلان جامعه اسلامی یاری کند؛ البته حل همه مشکلات از عهده یک دستگاه خاص خارج است و نیازمند عزم ملی است.

وی تصریح کرد: بهبود وضعیت زنان در آستانه تنظیم برنامه ششم توسعه، بسیار حیاتی است که در این زمینه برنامه‌های زیادی داریم و به همین دلیل باید اولا مشکلات را به خوبی استخراج کرده و راهکارهای حل آن‌ها را بیابیم.

معاون رئیس جمهور در پایان از تصویب روز ملی مبارزه علیه خشونت و افراطی‌گری همزمان با سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و سالروز پیشنهاد رییس‌جمهور در سازمان ملل در همین حوزه خبر داد و گفت: یکی از ابعاد مبارزه با خشونت، خشونت گروه‌های افراطی علیه زنان است که امروز در منطقه شاهد آن هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز