خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان خواستار شد؛

تسریع در اجرای طرح‌های تفضیلی شهر اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۰۴۴

استاندار اصفهان، مصرف بهینهٔ آب، مشارکت در اجرای طرح کاهش آلودگی هوا و گردوغبار و ریزگرد‌ها، تسریع در اجرای طرح‌های تفضیلی و واگذاری سینما همایون سابق و استفاده از اعتبار آن برای تکمیل مصلی را از مطالبات جدی مدیریت ارشد استان از مدیریت شهری عنوان کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور، در جلسه شورای شهر اصفهان، افزود: شورای شهر تاکنون کمک وحمایت‌هایی از برنامه‌های دولت و به خصوص مدیریت ارشد استان داشته است که می‌توانداین همکاری‌ها افزایش یابد.

وی به بیان مشکلات استان در خصوص کمبود آب و خشکسالی پرداخت و افزود: موضوع آب یکی از مطالبات اساسی و انتظارات به حق مردم است و مدیریت شهری نیز باید در حل این مشکل همگام با مدیریت استان حرکت کند.

مدیر ارشد استان افزود: در طول یک سال گذشته تمام ادارات دولتی ملزم به نصب سیستم‌های کاهندهٔ مصرف آب شده‌اند و با توجه به اینکه شهرداری، یکی از مصرف کنندگان عمده آب شرب و فضای سبز می‌باشدو همچنین ادارات متنوعی را در شهر اصفهان دارد باید به این امر ورود پیدا کند و خود مبلغ استفاده از این سیستم‌ها باشد.

وی با تاکید بر اینکه در شرایط عادی، مخازن آب شهر باید برای ۲۴ ساعت آب ذخیره داشته باشند، اظهار داشت: متاسفانه این ذخیرهٔ آب تنها برای ۱۰ ساعت موجود می‌باشد که شهرداری و مراکز اداری وابسته به آن باید نسبت به نصب مخازن جدیدآب اقدام نمایند و حداقل ذخیرهٔ آب استراتژیک را از ۱۲ساعت به ۲۴ ساعت افزایش دهند.

استاندار اصفهان یکی از اصلی‌ترین درخواست‌های مدیریت استان را مصرف بهینهٔ آب عنوان کرد و اظهار داشت: تدوین یک برنامهٔ یک ساله مصرف بهینه آب برای شهر اصفهان ضروری است و باید اصفهان به عنوان یک شهر نمونه در این خصوص مطرح شود. لذا لازم است شهرداری گزارشی از این اقدامات را در راستای کاهش و بهینه سازی آب به استانداری ارائه کند.

زرگرپور جمع آوری آب‌های سطحی را ضروری عنوان کرد و بر تدوین طرح جامع جمع آوری آب‌های سطحی تاکید کرد.

استاندار اصفهان حل مشکل آلودگی هوا را به عنوان دومین مطالبهٔ مدیریت استان برشمرد و تصریح کرد: شهرداران کلان شهر‌ها و مدیریت شهری اصفهان کاهش آلودگی هوا را به عنوان یک مطالبهٔ مردمی تلقی کرده‌اند.

وی با اشاره به تدوین طرح جامع کنترل کیفی هوای منطقه اصفهان گفت: اجرای این طرح عملکرد خوبی داشته است و تولید بنزین یورو۴، جلوگیری از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها و اقدامات زیست محیطی در صنایع از جمله اقدامات بزرگی بود که در سال گذشته صورت گرفت که نتیجهٔ آن افزایش روزهای سالم در شهر اصفهان بوده است.

رسول زرگرپور با بیان اینکه مدیریت شهری در این بخش می‌تواند ایفای نقش نماید، افزود: ۲۵ اقدام اساسی از ۳۸ اقدام در نظر گرفته شده در طرح کنترل کیفی هوای منطقه اصفهان مربوط به مدیریت شهری است و با توجه به اینکه در سال۹۳، ۴۰ درصد از این موارد پیگیری شده است، مدیریت شهری باید به گونه‌ای عمل کند که موارد ۲۵ گانه را با دقت و سرعت بیشتری پیش ببرد.

استاندار اصفهان در ادامه به معضل گردوغبار و ریزگرد‌ها اشاره کرد و افزود: ‌اعتقاد دارم که تبعات این مشکل برای شهروندان غیرقابل تحمل خواهد بود.

وی با بیان اینکه مدیریت استان برنامهٔ جهادی را برای حل این معضل آغاز کرده است، اظهار داشت: تاغ کاری ۱۰ هزار هکتار از کانون‌های اصلی ایجاد ریزگرد‌ها در دستور کار قرار گرفته است که نیمی از این اقدام باید توسط مدیریت شهری انجام شود.

زرگرپور در خصوص مصلی بزرگ اصفهان اظهار داشت: در تمام کشورهای اسلامی مصلی‌ها توسط شهرداری‌ها ساخته می‌شود که خوشبختانه مدیریت شهری در این خصوص همکاری خوبی را داشته است و قرار است نیمهٔ نخست امسال فاز اول این مجموعه به بهره برداری برسد.

وی بر لزوم تصویب مصوبهٔ شورای شهر در خصوص واگذاری سینما همایون سابق اشاره کرد و افزود: ‌ شورای شهر باید در خصوص قیمت گذاری این مجموعه اقدام کند تا هزینهٔ واگذاری آن به تکمیل مصلی اختصاص یابد.

استاندار اصفهان به بازنگری و ابلاغ طرح‌های تفضیلی اشاره کرد و افزود: طرح بازنگری ۶ منطقهٔ شهر اصفهان ابلاغ شده است و باید اجرای این طرح‌ها تسریع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز