خبرگزاری کار ایران

تخلیه 70 هزار تُن گندم در بندر شهید رجایی

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۵۹۰

معاون امور بندری و اقتصادی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک فروند کشتی حامل حدود 70 هزار تُن گندم در بندر شهید رجایی در حال تخلیه است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، روح‌الله شاعلیا روز شنبه پنجم خرداد ماه جاری اعلام کرد: با توجه به اهمیت کالا و تسریع در پهلودهی و تخلیه کالا، یک فروند کشتی حامل 70 هزار تنی گندم26 اردیبهشت ماه در اسکله 15 بندر شهید رجایی پهلودهی شد. 

وی ادامه داد: این محموله گندم در حال انتقال به انبارهای داخلی بندر شهید رجایی است.

معاون امور بندری بنادر هرمزگان افزود: در صورت همکاری صاحب کالاو تامین کامیون، کار تخلیه گندم‌های این شناور تا سه روز آینده به اتمام می‌رسد.

به گفته شاعلیا؛ به منظور تسریع در کار تخلیه و حداکثر نُرم بارگیری این محموله کالای اساسی، سه دستگاه مکنده شامل دو دستگاه مکنده 300 و یک‌دستگاه 600  تُنی بر ساعت در‌نظر گرفته شده است. 

وی اضافه کرد: فروردین‌ماه امسال نیز یک فروند کشتی حامل ۴۳ هزار و ۲۵۱ تُن روغن خوراکی در بندر شهید رجایی پهلودهی شد.

گفتنی است؛ سال گذشته (۱۴۰۲) یک میلیون و ۱۹۸هزار و ۷۷۸ تُن انواع کالای اساسی اعم از روغن خوراکی، غلات، کودهای شیمیایی و نهاده‌های دامی در بندر شهید رجایی تخلیه شد که از این میزان یک میلیون و ۵۵۶ هزار و ۱۲ تُن گندم و ۲۵۶هزار و ۳۴۸ تُن روغن بود.

در مجموع سال گذشته ۲۷ فروند کشتی کالای اساسی حامل گندم، روغن، برنج، ذرت، شکر، جو، خمیر کاغذ و کود شیمیایی در بندر شهید رجایی پهلودهی شد.

بندر شهید رجایی یکی از مهم‌ترین مبادی ورودی کالای اساسی کشور محسوب می‌شود که درحال حاضر دارای ۱۸ باب انبار مسقف با ظرفیت بیش از ۳۵۰ هزار تُن، ۶ پست اسکله ویژه کالای اساسی و همچنین تعداد سه پایانه نگهداری فرآورده‌های روغن خوراکی به ظرفیت ۳۷۰ هزار تُن است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز