خبرگزاری کار ایران

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مطرح کرد؛

۳۰۰ هزار تن میزان مصرف سالانه گندم در لرستان / پیش بینی خرید امسال ۴۰۰ هزار تن است

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۶۷۱۱

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: میزان مصرف سالانه گندم در استان ۳۰۰ هزار تن و پیش بینی خرید امسال ۴۰۰ هزار تن است.

به گزارش ایلنا، حجت الله بیرانوند در نشست خبری با اصحاب رسانه استان  به وضعیت مناسب و مطلوب بارندگی در لرستان طی سال جاری اشاره کرد و  اظهار داشت: پیش بینی می‌شود ۱۰۰ هزار تن گندم اضافه بر نیاز استان و مازاد بر نیاز کشاورزان نیز خریداری شود.

وی رکورد تولید گندم در شهرستان‌های  پلدختر، چگنی و رومشکان اشاره کرد و افزود: تاکنون در فصل برداشت در لرستان درسال جاری ۲۲۵ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از آنان خریداری شده که در مقایسه با خرید تضمینی مدت مشابه سال گذشته ۱۰۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان یادآور شد:تاکنون در سال زراعی جاری در حوزه دانه‌های روغنی ۲هزار تن کلزا توسط غله استان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۶ درصد افزایش داشته است.

بیرانوند افزود: سال گذشته بیش از ۲۷۵ هزار تن گندم در استان خریداری شده که ۲۵ هزار تن نیز از بیرون استان خرید گندم داشته‌ایم.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: سال قبل‌تر از سال گذشته غله لرستان 120 هزار تن گندم خریداری کرده و ۱۸۰ هزار تن نیز از محل واردات استان استفاده کرده که امسال با توجه به وضعیت مناسب در تولید، لرستان می‌تواند نیاز سایر استان‌ها را نیز تامین کند.

وی زیرساخت‌های استان را مطلوب عنوان کرد و افزود: لرستان بیش از ۸۵۰ هزار تن ظرفیت استاندارد نگهداری غلات را دارد.

بیرانوند یادآور شد: استان لرستان ۱۳ کارخانه آرد پراکنده با ظرفیت اسمی ۷۰۶ هزار تن دارد در حالی که کل آرد مصرفی استان ۲۷۸ هزار تن  است.

وی به وظایف اداری ِغله اشاره کرد و گفت: تکلیف اصلی این اداره خرید، ذخیره و تبدیل گندم به آرد در کارخانه و تحویل آن به نانوایی‌ها است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: تهیه کالاهای اساسی خانوار در حوزه تنظیم بازار از جمله برنج و شکر زمانی که تقاضا بیشتر از عرضه می‌شود، نیز به عهده اداره غله است که سال گذشته ۱۳ هزار تن کالای اساسی شامل هفت هزار تن برنج و ۶ هزار تن شکر در استان توزیع شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: امسال تاکنون بیش از 2 هزار و500 تن کالای اساسی برای توزیع در اختیار اداره‌های متولی از جمله جهاد کشاورزی استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز