خبرگزاری کار ایران

دیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبر داد؛

اخذ مجوز اتصال ۳۶۰ روستای لرستان به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۵۵۶۳

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان از اخذ مجوز اتصال ۳۶۰ روستای سطح استان به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گزارش ایلنا، مجتبی صارمی روز شنبه پنجم خرداد ماه در جلسه شورای راهبری توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بر اساس ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه مکلف به کاهش شکاف دیجیتال، توسعه زیرساخت ارتباطی در مناطق روستایی با هدف ارائه حداقل چهار خدمت سلامت، آموزش، کشاورزی و بانکی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار شده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد ،  افزود : تجهیز این تعداد به اینترنت پرسرعت به منظور توسعه زیرساخت های خدمات الکترونیکی مناطق محروم و روستایی در دستور کار دولت سیزدهم قرار گرفت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان تاکید کرد: اعتبارات قابل قبولی در این راستا از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای لرستان اخذ و مجوز اتصال ۳۶۰ روستای استان به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات، دریافت شده است تا جشن اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات همزمان با هفته دولت امسال برگزار شود.

صارمی همچنین با اشاره به اقدامات موثر دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از مهمترین فعالیت ها، پروژه پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها موسوم به FTTH می باشد که عملیات اجرایی آن اواخر سال ۱۴۰۱ در استان هفت شهر استان توسط اپراتور ابلاغی (آسیاتک ) آغاز شد.

وی ادامه داد: ارائه سرویس اینترنت با سرعت حداکثر تا یکهزار مگابیت بر ثانیه بر بستر فیبر نوری برای همه کاربران خانگی، کسب و کارهای تجاری، مراکز اداری، آموزشی و درمانی است که تاکنون بیش از ۲۱۶ کیلومتر شبکه فیبر نوری شهری در استان توسعه یافته و شرایط اشتراک پذیری برای ۲ هزار و ۸۲۳ مشترک فراهم شده است.

به گفته مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان این پروژه زیرساخت اصلی شهر هوشمند بوده و مهاجرت به نسل های بالاتر اپراتور همراه نیز وابسته به اجرای آن است.

صارمی در خصوص هزینه های این خدمت گفت: تامین فیبر نوری تا درب منازل رایگان است و پس از آن با توجه به درخواست متقاضیان در محیط های شخصی، هزینه های مختلفی برای خرید اشتراک توسط اپراتورها دریافت می شود.

وی بیان کرد: کار احداث و راه اندازی این زیرساخت در مناطق یک تا سه شهر دورود و منطقه قاضی آباد خرم آباد به اتمام رسیده و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت iranfttx.ir و یا اپراتورهای مربوطه نسبت به خرید اشتراک اقدام کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز