خبرگزاری کار ایران

مسئول کمیته بیمه و درمان خانه کارگر تشکیلات اراک:

مهمتر از شغل، امنیت شغلی است/ مسئولان شرایط معیشتی کارگران را بهبود بخشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۹۰۷

مسئول کمیته بیمه و درمان خانه کارگر تشکیلات اراک با ابراز تأسف و تأثر از شهادت رئیس‌جمهور و همراهان وی در حادثه سقوط بالگرد که در راه خدمت به مردم به شهادت رسیدند، گفت: از مسئولان انتظار داریم راه این شهیدان را در راستای بهبود وضعیت جامعه کارگری ادامه دهند و شرایط معیشتی کارگران را بهبود بخشند.

محمدرضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، افزود: کارگران جهادگران عرصه اقتصاد هستند و همانگونه که سیاسیون و سایر صنوف وظایف خود را در قبال جامعه بر عهده دارند، قطعاً کارگران نیز در خط مقدم عرصه تولید قرار گرفته و بیشترین زحمات را متحمل می‌شوند.

وی ادامه داد: کارگران در تلاطم‌های اقتصادی، گرانی، رکود و تورم بسیار متضرر شده‌اند. در این راستا انتظار می‌رود کارفرمایان، نمایندگان دولت و همچنین نمایندگان مردم در مجلس در رابطه با تسهیل‌گری مشکلات جامعه کارگری تدابیر لازم را بیندیشند و گام‌های مؤثری بردارند.

مسئول کمیته بیمه و درمان خانه کارگر تشکیلات اراک اظهار داشت: هنگامی که یک کارگر از اینکه آیا فردا هم سر کار خود می‌رود یا خیر، مطمئن نیست؛ علاوه بر فشار کاری، باید استرس فرداهای خود را نیز داشته باشد. مهمتر از شغل، امنیت شغلی است که کارگر بدون استرس از دست دادن شغل خود، با خیال آسوده به خدمت بپردازد.

هاشمی با تأکید بر اینکه مهمترین دغدغه کارگران بحث معیشت است، تصریح کرد: واقعاً در این شرایط اقتصادی درآمدهای ماهیانه موجود، کفاف زندگی یک خانواده 4 نفره را نمی‌دهد. مشکل کارگران امروز این است که توان چرخاندن چرخ زندگی با گرانی‌ها و تورم کنونی را ندارند.

وی بیان داشت: طبق ماده 41 قانون کار به صراحت یکی از معیارهای تعیین حداقل دستمزد کارگران، درصد تورم اعلامی بانک مرکزی است. حداقل دستمزد برای سال 1402 تنها 20 درصد نسبت به سال 1401 رشد داشته است. در صورتی که مردم ایران سال 1402 را با تورم 37 درصدی و نرخ دلار 50 هزار تومان آغاز کرده‌اند.

مسئول کمیته بیمه و درمان خانه کارگر تشکیلات اراک تأکید کرد: در شرایط فعلی خط فقر برای یک خانواده 4 نفره از مرز 25 میلیون تومان فراتر رفته است و در این شرایط حقوق کارگران توان تأمین حتی 50 درصد از معیشت آنها را نیز ندارد.

هاشمی به موضوع رابطه افزایش دستمزد و رشد تورم اشاره کرده و ابراز داشت: این موضوع که مسئولان می‌گویند افزایش دستمزد باعث رشد تورم است، نادرست است. در این رابطه مسئولان باید چاره اندیشی برای بهبود وضعیت جامعه کارگری کنند. 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز