خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس:

کوچ زودهنگام عشایرمهمترین عوامل تخریب مراتع استان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۹۸۷۷

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، جمعی از روسای ادارات منابع طبیعی شهرستان های درگیر کوچ بهاره، نماینده انجمن صنفی مرتع‌داران استان، نمایندگان اداره کل امور عشایر و اداره کل دامپزشکی استان فارس برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت اله مرادی گفت: با توجه به خشکسالی و تغییرات اقلیمی و به دنبال آن کمبود علوفه در سطح عرصه های منابع طبیعی، ساماندهی ومدیریت کوچ عشایر در اولویت قرار دارد. 

وی اظهار داشت: به علت چرای بی‌رویه و زودهنگام، عدم رعایت فصل ، مدت چرا و چرای دام بیش از ظرفیت مراتع بسیاری از پوشش های گیاهی و مرتعی دچار تخریب شده است. 

مرادی با اشاره به شناسایی گلوگاه های کنترل دام در مسیر ایل راههای استان تصریح کرد: با استقرار اکیپ‌های گشت سیار از کوچ پیش از موعد دامداران غیر مجاز به مراتع استان جلوگیری می‌شود. 

وی با توجه به اینکه زمان رسمی کوچ عشایر روز پانزدهم اردیبهشت تعیین شده است از عشایر خواست تا از کوچ زودهنگام به مناطق ییلاقی خودداری کنند. 

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری فارس یادآور شد: با همکاری‌ و همراهی لازم از سوی دستگاه‌های مرتبط در راستای تأمین نهاده و جلوگیری از چرای زودرس می توان به احیا و اصلاح مراتع کمک کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز