خبرگزاری کار ایران

شروع فصل تکثیر ماهیان گرمابی در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۴۷۲۳

مدیرکل شیلات خوزستان از آغاز فصل تکثیر ماهیان گرمابی در مراکز تکثیر و بازسازی ذخایر آبزیان استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، مرتضی سوری گفت: مطابق برنامه‌ریزی سالانه و به منظور بهسازی و بازسازی ﺫﺧﺎﯾﺮ ﺁﺑﺰﯾﺎﻥ منابع آبی استان، تکثیر ماهیان گرمابی (ماهیان بومی و کپورماهیان) در ۲ مرکز فعال بخش دولتی استان از جمله مرکز بازسازی ذخایر ماهیان بومی سوسنگرد و مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان بومی و گرمابی شهید ملکی اهواز آغاز شده است.

وی با اشاره به انواع ماهیان گرمابی پرورشی در این مراکز، افزود: تکثیر ۴ گونه بچه ماهی گرمابی از نوع کپور، آمور، فیتوفاگ و بیگ هد و همچنین ماهیان گرمابی بومی شامل: گونه‌های بنی، شیربت، گطان، برزم و عنزه به صورت مصنوعی و با استفاده از بیوتکنیک‌های بومی و همچنین هورمون‌های سنتتیک شرکت‌های دانش بنیان داخلی و توسط کارشناسان مجرب ایرانی در حال انجام است.

سوری ادامه داد: پس از طی دوره مشخص و رسیدن بچه ماهی‌ها به وزن مطلوب، در منابع آب‌های داخلی استان اعم تالاب‌ها، رودخانه‌ها و آب بندان‌ها و مناطق مستعد و شناسایی شده، رهاسازی می‌شوند.

مدیرکل شیلات خوزستان اضافه کرد: سال گذشته ۱۲ میلیون قطعه بچه ماهی تولید شد که به منظور رهاسازی در منابع آب‌های داخلی و تأمین تقاضای بچه ماهی مزارع پرورش ماهیان گرمابی استان مورد استفاده قرار گرفت.

وی گفت: امسال تکثیر و تولید ۶۰ میلیون قطعه لارو پیش‌بینی می‌شود و با توجه به شرایط دمایی، فعالیت تکثیر ماهیان یادشده تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز