خبرگزاری کار ایران

جانمایی سه منطقه برای پرورش ماهی در قفس در خوزستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۱۷۱

مدیر کل شیلات استان خوزستان گفت: با درنظر گرفتن خطوط انتقال نفت، کریدور‌های ارتباطی شناور‌های سبک و سنگین، دوری از لکه‌های نفتی دریایی و حفظ فاصله با تاسیسات نفتی موجود در منطقه، سه منطقه برای پرورش ماهیان دریایی در قفس مناسب تشخیص داده شده است.

به گزارش ایلنا از خوزستان، مرتضی سوری  بر ضرورت ورود سرمایه‌گذاران برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس تاکید کرد و گفت: نوع قفس‌ها و دیگر عوامل ممکن است سرمایه‌گذاری در این حوزه را متفاوت کند و سرمایه‌گذاران به حوزه‌های دیگر متمایل شوند، ولی با نگاه جدید و بومی‌سازی قفس‌ها می‌توان این بخش را نیز توسعه داد.

سوری به عرصه‌های بالقوه پرورش ماهی در قفس در استان اشاره کرد و افزود: مطالعات تعیین پهنه‌های مناسب پرورش ماهی در قفس در دریا توسط مشاور شیلات، شرکت مهندسین مشاور آساراب در سال ۹۸ به پایان رسید.

سوری اضافه کرد: تا این مرحله، مجوز بخشی از منطقه شماره یک از اداره کل بنادر، دریانوردی و اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان با ظرفیت ۱۳ هزار تن اخذ شده است.

وی اظهار کرد: پرورش ماهی در خوریات به علت نزدیکی مناطق شناسایی شده به ساحل و سهولت دسترسی به امکانات زیربنایی و جابجایی و تدارکات از مزایای ویژه‌ای برخوردارند و بر اساس مطالعات سند توسعه شیلات خوزستان در حال حاضر تنها مجوز خور غزاله به ظرفیت ۲ هزار تن برای این امر دریافت شده است.

مدیر کل شیلات خوزستان تصریح کرد: پس از نشست‌ها و رایزنی‌های متعدد با سازمان آب و برق خوزستان و اداره کل محیط زیست استان، سد مارون بهبهان به عنوان پایلوت برای پرورش ماهی در مخازن سد‌ها انتخاب و مطالعات امکان سنجی و تعیین توان تولید این سد توسط پژوهشکده آبزی‌پروری کشور انجام شد.

مرتضی سوری به برنامه تحولی ابلاغی بخش آبزی‌پروری استان خوزستان در افق ۱۴۰۴ اشاره کرد و گفت: برنامه شیلات برای سال ۱۴۰۴، تولید ۲۱۰ هزار تن محصول آبزی‌پروری است که نسبت به سال ۱۴۰۰، با ۵۴ درصد رشد همراه است.

وی توضیح داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، میزان تولیدات ماهیان سردابی در استان تا سال ۱۴۰۴ به یک‌هزار و ۹۵۱ تن می‌رسد که نسبت به سال ۱۴۰۰ با ۲۵ درصد رشد همراه خواهد بود.

سوری بیان کرد: پرورش ماهیان گرمابی نیز در سال ۱۴۰۴ به ۱۱۶ هزار و ۹۵۹ تن می‌رسد که نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشد ۷۳ درصدی مواجه خواهد بود.

وی ادامه داد: پرورش ماهی در قفس نیز به پنج هزار تن و پرورش ماهی در منابع آبی به ۲۸ هزار و ۳۱۷ تن می‌رسد که رشد ۸۸ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ را خواهد داشت.

سوری به پرورش یک‌هزار و ۴۶۸ تن ماهی خاویاری تا افق ۱۴۰۴ اشاره کرد و گفت: تولید ماهیان دریایی در استخر‌های خاکی نیز در سال ۱۴۰۴ به چهار هزار تن خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز