خبرگزاری کار ایران

سرپرست شیلات استان:

رشد و تولید پایدار صنعت میگو در خوزستان ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۲۹۶۳

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان با تاکید بر ارتقا آموزش‌های فنی به پرورش دهندگان میگو گفت: رشد و تولید پایدار صنعت میگو در استان ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از خوزستان، مرتضی سوری در نشست کمیته فنی میگو که باحضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی پیرامون بررسی تولید میگو در سال ۱۴۰۲، چالش‌های موجود و برنامه ریزی برای تولید در سال آینده، گفت: شواهد و بررسی‌های همه جانبه تولید در سال گذشته و ارائه تجربیات بهره برداران، رشد و تولید پایدار صنعت میگو در خوزستان را نشان می‌دهد.

وی مهمترین عوامل موثر در رشد و تولید موفق میگو در خوزستان با وجود شیوع و بروز بیماری در مزارع پرورش میگوی سایر استان‌ها را آماده‌سازی استخر‌ها با رعایت شیوه نامه‌های فنی – بهداشتی، کاهش تراکم ذخیره‌سازی میگو در استخرها، ذخیره‌سازی با بچه میگو‌های نرسری شده که ۵۶ درصد مزارع امسال را شامل می‌شود و پایش و نظارت‌های مستمر تیم کارشناسی دامپزشکی_ شیلات و تحقیقات استان طی دوره پرورش عنوان کرد و افزود: شواهد و بررسی‌های همه جانبه تولید پارسال و ارائه تجربیات بهره برداران بیانگر رشد و تولید پایدار صنعت میگو در خوزستان است.  

سوری ادامه داد: با همکاری خوب بهره برداران و تلاش شبانه روزی کارشناسان تخصصی میزان تولید میگوی امسال با ۳۲ درصد رشد به یک هزار و ۷۱۸ تن رسیده است و هیچگونه تلفات ناشی از بیماری در مزارع پرورشی استان مشاهده نشد.

سرپرست اداره کل شیلات خوزستان تولید و مدیریت پرورش در کنار بیماری‌های مسری در مزارع پرورشی میگو را از جمله لکه سفید و AHPND را حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: این نتایج و تجربیات ارزشمند چراغ راه استان و کشور برای مقابله و پیشگیری از مخاطرات ناشی از بروز بیماری‌های ویرانگر در صنعت میگو محسوب می‌شود که باید با متخصصان و بهره برداران سایر استان‌های میگوپرور در کشور به اشتراک گذاشته شود.  

وی همچنین یکی از موارد مهم و اساسی در راستای پیشبرد برنامه‌های کمیته فنی میگوی استان را بر مبنای ضرورت ارتقا آموزش‌های فنی و بهداشتی به پرورش دهندگان میگو، برگزاری کارگاه ها، همایش و سمینار‌های آموزشی، بهره گیری از دانش و تبادل اطلاعات با استان‌های پیشرو در زمینه تولید میگو برشمرد.

گفتنی است؛ در نشست کمیته فنی میگو وحید معدنی، مدیرکل میگو و آبزیان آب شور سازمان شیلات کشور، بنا درخشان، معاون دفتر میگو سازمان شیلات کشور، کامران حاجب نژاد، رئیس گروه تکثیر میگو این سازمان، شقایق نوروزی، رئیس گروه پرورش میگو سازمان شیلات کشور، حسین هوشمند، رئیس پژوهشکده آبزی پروری آب‌های جنوب کشور، کارشناسان مجموعه دامپزشکی، آبزی پروری و جمعی از پرورش دهندگان و تکثیر کنندگان میگو استان خوزستان حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز