خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز:

تشکل های ایثارگری، مطالبه گر قوانین حوزه خود باشند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۷۷۵۸

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز گفت: تشکل های شاهد و ایثارگر قوانین حوزه ایثارگری را در چارچوب قانون مطالبه گری کنند.

به گزارش ایلنا از البرز، سلیمان رستمیان امروز در همایش ملی تبیین نقش تشکل های شاهد و ایثارگر در پدافند غیرعامل کشور که با حضور سردار محمدعلی قمی معاون بسیج و امور استان های  سازمان پدافند غیر عامل کشور، محمود نریمانی مدیرکل تشکل های شاهد و ایثارگر بنیاد شهید و امور ایثارگران و تشکل های شاهد و ایثارگر استان های تهران والبرز در سالن آمفی تئاتر اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز برگزار شد،  با گرامی داشت یاد و خاطر شهدا، برگزاری این همایش را حرکتی بدیع دانست و گفت: این اولین همایش ملی است که در حوزه ارتباط بین تشکل های ایثارگری و پدافند غیرعامل به صورت کلی برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز جامعه ایثارگری را یک سرمایه اجتماعی عظیم دانست و تصریح کرد: قطعا ایفای نقش تشکل های ایثارگری به عنوان یک تبلور از حرکت ها و کنش های اجتماعی و فعالیت هایی که انجام میدهند، در جامعه اثرگذار خواهد بود، لذا اگر آگاهی و شناخت کافی نسبت به تهدیدهای حوزه پدافند غیرعامل با مولفه های آفند غیرعامل تشکل ها در دستور کار باشد، قطعا در ماموریت و فعالیت هایی که به نمایندگی از جامعه ایثارگری انجام میدهند اثرگذار خواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: همه تشکل های ایثارگری در استان البرز فعال هستند و ما انتظار داریم علاوه بر کار فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، قوانین حوزه ایثارگری را در چارچوب قانون را مطالبه گری کنند. بعضی از قوانین حوزه ایثارگری متاسفانه اجرایی نشده است.

رستمیان با بیان اینکه بنیاد نهادی هماهنگی کننده است و پاسخگوی تمام نیازهای جامعه ایثارگری نیستیم، افزود: قانون جامعه ایثارگران که ذیل سیاست های کلی مقام معظم رهبری، تدوین شده تکالیف همه دستگاه ها را مشخص کرده است، همه سازمان ها و وزارت خانه ها ی وظیفه دارند تکالف خود نسبت به ایثارگران را اجرایی کنند.برای نمونه در بحث تبدیل وضعیت ایثارگران هنوز برخی دستگاه ها ی اجرایی در اجرای قانون مقاومت می کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز