خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین:

958 هزار قزوینی واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۱۳۳۱

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: در استان قزوین ۹۵۸ هزار و ۷۶ نفر واجد شرایط رای‌دهی هستند که شامل ۴۸۸ هزار و ۴۱ نفر مرد و ۴۷۰ هزار و ۳۵ نفر زن است.

به گزارش ایلنا، عباس کاظمی شامگاه چهارشنبه در نشست خبری که در سالن جلسات استانداری برگزار شد،با ذکر اینکه ۳ تا ۹ اسفندماه جاری مهلت تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آن‌ها در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: انتخابات میدان سیاه نمایی نیست بلکه عرصه نقد صحیح و سالم است بنابراین باید از دو قطبی‌ سازی‌ها و دادن وعده‌های غیرمسئولانه پرهیز شود.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین با بیان اینکه از فردا فیلم‌های تبلیغات نامزدهای انتخاباتی از سه شبکه انتخابات، تمدن و تاک بر روی آنتن سیمای مرکز قزوین می‌رود، تشریح کرد: در قزوین حدود ۴۰ نفر در مناظرات و در 7 موضوع متنوع در قالب 7 برنامه‌ مشارکت داشتند که از شبکه‌های تلویزیونی پخش خواهد شد.

وی اضافه کرد: در آیین نامه قانون در بخش تبلیغات چارچوبی را روشن کرده و بخشی از جرایم انتخاباتی را برشمرده است، برای مثال این روزها در فضای مجازی و حقیقی با برخی از رفتارها مواجه هستیم که توصیه می‌کنیم تا نامزدها در چارچوب قانونی عمل کنند، چرا که اعتقاد داریم این افراد می‌خواهند به کرسی قانون تکیه دهند و نباید با بی قانونی رفتار و سرمایه اجتماعی خود را تخریب کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: ستادهایی در استان قزوین تشکیل شدند که تصاویر تبلیغاتی نامزدها باید منحصرا در این ستادها نصب شود، بنابراین نصب تصاویر تبلیغاتی بر روی اموال عمومی از مصادیق تخلف تبلیغاتی محسوب شده و قابل رسیدگی است.

کاظمی گفت: جمعیت تایید صلاحیت شدگان از ۸۳ داوطلب در دوره یازدهم به ۲۳۱ داوطلب رسیده که سه برابر افزایش داشته و در عدم تایید صلاحیت نیز از ۷۵ داوطلب در دوره یازدهم به ۵۱ نفر رسیده که ۳۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه 8 داوطلب عدم احراز شده و ۲۳ داوطلب نیز تاکنون انصراف خود را اعلام کردند، تصریح کرد: در مجموع ۱۵۰ نامزد در حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز در ۲ کرسی، ۵۶ نامزد با یک کرسی در حوزه بوئین زهرا و آوج و ۲۵ نامزد نیز برای یک کرسی در حوزه انتخابیه تاکستان از فردا با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین ادامه داد: بر اساس فرآیندهای قانونی، فرمانداران مراکز اصلی حوزه انتخابیه آخرین آگهی اسامی نامزدها را باید منتشر کنند که در استان قزوین نیز انجام شده است.

کاظمی به واجدین شرایط شرکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: شهرستان آبیک ۷۳ هزار و ۹۴۲ نفر، آوج ۳۳ هزار و ۱۵۲ نفر، البرز ۱۶۰ هزار و ۱۱۴ نفر، بوئین زهرا ۹۶ هزار و ۳۹۱ نفر، تاکستان ۱۳۹ هزار و ۵۰۹ نفر و قزوین ۴۵۴ هزار و ۵۰۹ نامزد واجد شرایط اعلام شدند.

به گفته رئیس ستاد انتخاباتی استان قزوین، جمعیت رای اولی‌ها در سطح استان قزوین ۴۸ هزار و ۴۶۰ نفر است که ۲۴ هزار و ۸۹۹ نفر آن را پسر و ۲۳ هزار و ۵۶۱ نفر را دختر تشکیل می‌دهد.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین تاکید کرد: بر اساس قانون تا ۷۲ ساعت قبل از برگزاری انتخابات امکان انصراف نامزدها وجود دارد که می‌تواند روی آمار قطعی نامزدهای انتخاباتی تاثیرگذار باشد.

وی به شعب اخذ رای در استان قزوین اشاره کرد و گفت: یک‌هزار و ۹۶ شعبه اخذ رای داریم که ۸۳۹ شعبه ثابت و ۲۵۷ شعبه سیار است، همچنین از مجموع شعبات اخذ رای ۷۰۳ شعبه شهری و ۳۹۳ شعبه نیز روستایی هستند.

کاظمی با بیان اینکه در منطقه الموت و طارم ۲ فروند بالگرد برای عبور از مناطق صعب‌العبور آماده شده است، خاطرنشان کرد: قزوین آماده است تا در ۱۱ اسفند ماه با ظرفیت‌هایی که در ستاد انتخاباتی استان تعبیه شده است، انتخابات را به بهترین نحو ممکن برگزار کند که امیدواریم با حضور پرشور مردم، انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به نقطه عطفی تبدیل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز