خبرگزاری کار ایران

مدیر جهاد کشاورزی محلات خبر داد؛

تولید و صادرات 800 هزار شاخه بید قرمز در شهرستان محلات

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۷۹۱

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محلات با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون حدود 800 هزار شاخه بید قرمز در این شهرستان تولید شد، گفت: از این میزان محصول بید قرمز تولید شده، حدود 95 درصد آن از طریق پایانه صادراتی فرودگاه امام خمینی به کشورهای ژاپن، تایوان، امریکا، هلند و چین صادر شده است.

به گزارش ایلنا، عباس ارشدی افزود: شهرستان محلات در زمینه تولید و صادرات محصولات بید قرمز در سطح کشور رتبه نخست را دارا است. سطح زیر کشت این محصول در این شهرستان حدود 70 هکتار بوده که برداشت آن معمولاً از ابتدای مهرماه آغاز می‌شود و حدود 5 ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تقریباً تمام تولید بید قرمز کشور در روستاهای شهرستان محلات انجام می‌شود، ادامه داد: کشت این محصول برای حدود 100 خانوار به ویژه بانوان روستایی، ایجاد اشتغال کرده است. به طور متوسط در هر هکتار برای 3 نفر اشتغال‌زایی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محلات اظهار داشت: درختچه بید قرمز تا پیش از سال 1375 شناخته شده نبوده و تنها به عنوان سوخت مصرف می‌شد. اما با شناسایی بازار جهانی آن، اکنون به عنوان یک محصول منحصر به فرد که علاوه بر مصارف زینتی از ارزش دارویی نیز برخوردار است، راهی بازارهای جهانی شده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز