خبرگزاری کار ایران

معاون شهردار شیراز خبرداد؛

گام های اولیه طرح زوج و فرد سال آینده در شیراز برداشته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۷۸۱

عملیات اجرایی خط ۴ مترو از سال آینده آغاز می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز از افتتاح دو ایستگاه قطار شهری از خط دو دولت و رحمت؛ تا هفته آینده خبر داد.

به گزارش ایلنا، هادی شه دوست در نشست خبری مشترک با رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز از سلسله نشست های روایت امید با بیان اینکه مدیریت شهری شیراز تمام تلاش خود را برای انجام خدمات زیرساختی و توسعه خطوط حمل و نقل ریلی به کار برده است است، گفت: مشکل اصلی که امروز به صورت چالشی برای شهرداری شیراز تبدیل شده است، مسئله تأمین واگن است. 

شه دوست با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در کمربندی شیراز گفت:  اضافه شدن ۵۳ سامانه نظارت تصویری با اعتبار بیش از ۳۰ میلیارد تومان هزینه در این محور انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین و فراوان‌ترین انواع تابلوهای جاده‌ای، تابلوهای مربوط به علائم راهنمایی و رانندگی است و با توجه به این که پایه باید مقاومت خوبی داشته باشد تا در مقابل تغییرات آب و هوایی یا وارد شدن ضربه، گرد و غبار و … خراب نشده یا در صورت خراب شدن به آسانی قابل تعمیر باشد و همچنین از سرقت آنها جلوگیری شود، تصمیم بر آن شد این تابلوها کامپوزیت شوند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز  نقاط حادثه خیز شیراز را حدود ۱۱۰ نقطه برآورد کرد که ۵۰ درصد از آنها آن اصلاح و بهسازی  از این نقاط اصلاح و رفع خطر شده است.

شه دوست در خصوص مابقی نقاط نیز گفت: تا پایان سال تمرکز جدی شده است تا این نقاط قبل از نوروز به حداقل برسد.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با بیان اینکه غالب پروژه‌های معاونت حمل و نقل و ترافیکی در هفته ای به این عنوان مطرح و عملیات اجرایی آن آغاز شده است، یادآور شد: پروژه های هفته حمل و نقل و ترافیک تا امروز در حال انجام است و ما به وعده های خود عمل کردیم.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه صنعتی شریف در حوزه هوش مصنوعی و ایجاد دفتر مشترک میان شهرداری و این دانشگاه اشاره و افزود: قطعاً در کنترل ترافیک که یکی مشکلات شهر شیراز است تأثیر خواهد داشت. 

وی در خصوص محدودیت‌های ترافیکی شهر شیراز گفت: گام های اولیه طرح ترافیکی زوج و فرد خرداد و تیر برداشته می‌شود.

معاون حمل و نقل ترافیکی شهرداری شیراز همچنین از افزوده شدن حداقل ۳۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی تا سال آینده خبر داد وخاطر نشان کرد: خطوط شبانه هم اکنون در چها خط از پایانه نمازی از ساعت ۲۱ یک تا ۱ بامداد مشغول به کار هستند.

گام های اولیه طرح زوج و فرد سال آینده در شیراز برداشته می‌شود

شروع آغاز عملیات اجرایی خط ۴ مترو از سال آینده

در ادامه این نشست نیز رضا محمدیان، رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر شیراز  نیز با اشاره به توسعه خطوط  مترو گفت: عملیات اجرایی خط ۳ مترو شروع شده است و خط ۴ نیز از بلوار مدرس تا ایستگاه استقلال به عنوان فاز اول در دستور کار قرار گرفته و از سال آینده شروع به کار خواهد کرد.

وی با اشاره به چالش تأمین واگن با بیان اینکه این موضوع مختص شیراز نیست و همه کلان شهرها با این مشکل مواجه هستند، گفت: شیراز سهم خود را در سنوات مختلف گرفته است  و با رایزنی های انجام شده با وزارت کشور تا نیمه سال آینده بخشی از این مشکل مرتفع می‌شود و همچنین رایزنی ها برای تامین واگن خطوط   ۳ و ۴ سازمان حمل و نقل واگن از طریق وزارت کشور در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز