خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در قزوین:

هویت تولیدی روستاها نیازمند احیا است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۳۰۸۲

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: نهضت بازگشت به روستا را احساس می‌کنیم، اما این باید مدیریت شده و هویت تولیدی روستاها احیا شود.

به گزارش ایلنا، نماینده ولی فقیه در استان قزوین با رئیس و کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان دیدار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در این دیدار گفت: کشاورزان، دامداران، عشایر و اقشاری که شما با آن‌ها سروکار دارید، به معنای واقعی کلمه از قدیم‌الایام تولید ثروت می‌کرده‌اند، بنابراین باید نام آن‌ها را بالاتر از سرمایه گذاشت، این‌ها تولیدکننده ثروت و سرمایه هستند، بالاتر از سرمایه عمل می‌کنند و باید قدرشان را بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: قبل از اینکه استعمار موفق شود بافت سنتی جامعه ما را به هم بریزد، الموت و بخش‌های دیگر گوشت و لبنیات تهران را تأمین می‌کردند، خیلی قدیم‌ترها هم در زمان حسن صباح داروهای گیاهی کشورهای دیگر از الموت تأمین می‌شد.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: برخی مردم به حسن صباح می‌گفتند ما این داروها را ارزان به خارج می‌فروشیم، حسن صباح می‌گفت اگر ما می‌توانستیم خوب بود این نعمت‌های خدا را رایگان در اختیار بندگان خدا قرار می‌دادیم، حال که این امر امکان‌پذیر نیست، حداقل اینکه قیمت این‌ها را بالا نبریم تا بندگان خدا بتوانند از این نعمت استفاده کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: این شرایطی بوده که ما پیش از این در روستاهایمان داشته‌ایم، همه‌جا آباد بوده است، در هر خانه‌ای در روستاها می‌رفتیم گاو، گوسفند، مرغ، خروس و زنبور عسل داشتند، در یک خانه این‌همه منبع تولید وجود داشت، از لحاظ عائله‌مندی هم خانه‌ها شلوغ بودند و تعداد فرزندان بالا بود اما متأسفانه اکنون شرایط تغییر کرده است.

وی خاطرنشان کرد: حتی کاری کردند که اگر یک نفر می‌رفت تهران هر کاری غیر از کارهای روستایی می‌کرد، خیلی برایش شأن محسوب می‌شد اما یک روستایی که خودش گندم را تولید می‌کرد و خودش نان درست می‌کرد، تخم‌مرغ، گوشت و لبنیاتش را خودش تأمین می‌کرد، این سرافکنده می‌شد که شغل پایینی دارد.

عابدینی تأکید کرد: دشمن این‌همه عزت، استقلال و فرهنگ ما را وارونه کرد، ما باید روی زیرساخت‌ها کار کنیم که شاهد تحولات جدی باشیم، شهرها را با زرق‌وبرق تزیین کردند، جاذبه شهرنشینی را بالا بردند، روستا و روستایی را تحقیر کردند و ما باید این شرایط را تغییر دهیم.

وی ادامه داد: بازگشت به روستا باید مدیریت شود و این طور نباشد که فرد خانه شهرش را داشته باشد و در استفاده از سوخت شهر دخیل باشد، آن وقت در روستا هم خانه داشته باشد، این بازگشت به روستا نیست.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: صرف بازگشتن به روستا مطرح نیست، برخی روستاها پیش از این چقدر منبع تولید لبنیات و گوشت و مرغ بودند، امروز دوغ فلان کارخانه را سر سفره می‌گذارند، گویا نگذاشته‌اند چیزی از روستا باقی بماند، روستایی که مواد اولیه‌اش را از شهر تأمین کند روستا نیست، این باعث زیاد شدن زحمت روستائیان می‌شود.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: اگر ما به روستا رفتیم باید تولیدکننده باشیم، از آن فرصت‌ها استفاده کنیم، هنر خودمان را در صنایع دستی، لبنیات و هر تولید دیگر نظیر گیاهان دارویی در برخی مناطق الموت نشان بدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز