خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان:

وکلا برای حل اختلافات خانواده‌ها در مسجدهای قزوین حضور می‌یابند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۹۶۵۴

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: قرار دادن مسجد به‌عنوان پایگاه توسط مرکز وکلا کار پسندیده‌ای است و قرار است در محل نماز جمعه و سایر مسجدها هم هر هفته یک میز با حضور وکلا برای حل اختلاف‌های خانواده و حوزه‌های مختلف نیازهای مردم فعال شود.

به گزارش ایلنا در قزوین، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه کشور، در ابتدای سفر یک روزه به استان قزوین با نماینده ولی فقیه در استان قزوین دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در این دیدار گفت: این موضوع طرح شده بود که حل اختلاف خانواده را می‌توان از مسجد محله شروع کنیم، اما براساس آیات قرآن، از زمانی که آثار اختلاف دیده شد، یک نفر به‌عنوان حَکَم از خانواده آقا و یک نفر از خانواده خانم که تدبیر امور را بهتر بلد است اقدام کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: در این شرایط اگر اراده اصلاح بین زوجین باشد، با این کار، با کمک خدا مشکل حل می‌شود.

امام جمعه قزوین ادامه داد: آبادانی و عمرانی محتوایی مسجد یکی از مواردی است که مطرح است، انسانی که خودش آباد باشد می‌تواند مسجد را آباد کند و آبادانی جان و قلب فرد هم با یاد خدا ممکن می‌شود، با رسوخ کردن مواردی مانند رشوه، دروغ و گناه و کارهای غیر خدایی‌، قلب ما ویرانه است.

وی عنوان کرد: وقتی قلب ما آباد باشد، فرد همیشه با آرامش است و به آینده و نتایج مثبت امید دارند و فرشته‌ها در قلب‌های آن‌ها رفت و آمد می‌کنند.

عابدینی اظهار کرد: باید فرهنگ قرآنی و دینی از ابتدا به زندگی افراد وارد شود، که درواقع به‌نوعی اقدام پیشگیرانه است، به‌عنوان نمونه خیلی کم می‌بینیم خانواده‌های متدین اقدام به طلاق کنند.

وی اضافه کرد: ناهنجاری‌های اجتماعی، فرهنگی و ظاهری با ناآرامی‌های درونی افراد مرتبط است، افرادی که درون آن‌ها آرام باشند، کانون آرامش هستند و از آن‌ها آسیب انتظار نمی‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز