خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات گلستان:

اداره کل شیلات گلستان با جدیت به دنبال تحقق اهداف اقتصاد دریا محور در استان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۱۱۹۶

مدیرکل شیلات گلستان گفت: اداره کل شیلات گلستان با جدیت به دنبال تحقق اهداف اقتصاد دریا محور در استان است و پروژه ۲ هزار تنی ماهیان خاویاری در ۵۰ هکتار ساحل چاپاقلی با سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی بزودی احداث می شود.

به گزارش ایلنای گلستان، اسماعیل جباری اظهارکرد: سال گذشته بیش از 3700 تن میگو در استان تولید شد و حدود 3000 نفر اشتغال زایی برای مردم محروم گمیشان ایجاد شد. برنامه ای که برای میگو داریم افتتاح فاز 2 به مساحت 6000 هکتار و تولید 18000 تن میگو است.

وی ادامه داد: برای اولین بار در سال گذشته ما حدود 300 تن ماهی در قفس را تولید کردیم و پیش بینی ما برای امسال حدود 1000 تن ماهی در دریا است.

جباری  بیان کرد: خوشبختانه طی روز های گذشته شاهد عملیات اجرایی مرکز تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری در سد کبودوال بودیم که با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان در فاز یک و ۱۰۰ میلیارد تومان در فاز ۲ اجرایی می شود و منجر به تولید ۲۵۰ تن گوشت، ۷ تن خاویار و ۵۰۰ هزار قطعه بچه ماهی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این اقدامات نشان می‌دهد که اداره کل شیلات گلستان با جدیت به دنبال تحقق اهداف اقتصاد دریا محور در استان است. این موضوع می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی در استان ایفا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز