خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات استان:

فصل صید ماهیان استخوانی در گلستان از امروز آغاز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۵۳۹۰

مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: فصل صید ماهیان استخوانی در گلستان از امروز آغاز می شود و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

به گزارش ایلنای گلستان، اسماعیل جباری گفت: برداشت ماهیان استخوانی از سواحل خزر در محدوده استان از امروز ۱۸ مهر ماه آغاز می شود و تا ۱۵ فروردین سال آینده ادامه دارد.

وی افزود: امسال یک هزار و ۲۰۰ صیاد در قالب ۱۸ شرکت تعاونی و به روش صید پره، با بهره‌گیری از قایق در ۲ منطقه میانکاله و گمیشان اقدام به صید ماهیان استخوانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سفید، کفال، کپور و کلمه ماهیان استخوانی است که صید می‌شود پیش‌بینی کرد: در پایان فصل صید ماهیان استخوانی در این استان یک هزار و ۵۰۰ تُن ماهی برداشت شود که ۲۵ درصد بیشتر از فصل صید پارسال است.

جباری گفت: کارشناسان شیلات و یگان حفاظت این اداره کل بر کار صیادان منطقه نظارت خواهند داشت تا از برداشت ماهیان غیرمجاز و غیراستاندارد با هدف حفظ این ذخایر برای نسل آینده جلوگیری کنند.

مدیر کل شیلات گلستان همچنین از رها سازی ۶۰ میلیون بچه ماهی برای حفظ ذخایر دریای خزر و صید پایدار خبر داد و گفت : این اقدام نسبت به سال قبل از رشد ۲ برابری برخوردار بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز