خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات استان خبر داد؛

فعالیت ۱۱ مزرعه تولید ماهیان خاویاری در گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۲۹۷۴

مدیر کل شیلات استان گلستان گفت: ۱۱ مزرعه تولید ماهیان خاویاری در گلستان فعالیت می‌کنند و پروژه ۲ هزار تنی ماهیان خاویاری را در خواجه نفس با اشتغال زایی ۱۰۰۰ نفر بزودی آغاز خواهیم کرد.

به گزارش ایلنای گلستان، اسماعیل جباری اظهارکرد: در سال قبل از طریق سایت پاک و عاری از بیماری پرورش میگو گمیشان ۳۰۸۰ تن میگو تولید شد و اشتغال ۲۴۰۰ نفر با صادرات ۱۵ میلیون دلار را داشتیم.

وی گفت: پیش بینی می شود امسال  ۳۷۰۰ تا ۴۰۰۰ تن میگو با اشتغال ۳ هزار نفر را در مجتمع پرورش میگو گمیشان شاهد باشیم.

وی با اشاره به پسروی آب دریای خزر تصریح کرد: با توجه به پسروی آب دریا خزر با حمایت استاندار و همکاری جهادی قرارگاه خاتم‌الانبیا ۴ کیلومتر کانال آب سان مجتمع پرورش میگو گمیشان لایروبی شد.

وی گفت: فاز ۴ هزار هکتاری مجتمع پرورش میگو گمیشان فعال است و ظرف مدت ۲ سال آینده فاز ۶ هزار هکتاری آماده سازی می شود.

مدیر کل شیلات گلستان طرح پرورش ماهی در دریا را طرحی نوین و اقتصادی دانست و اذعان داشت: در سال قبل ۳۰۰ تن ماهی قزل آلا در قفس و پن پرورش یافته و در سال جاری نیز برنامه  ۱۰۰۰ تن تولید ماهی را خواهیم داشت.

وی افزود: برای اسکله صیادی خواجه نفس ۲۰۰ میلیارد تومان مصوبه سفر ریاست جمهوری داشتیم که تا کنون ۳۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اقتصاد دریا پایه، خوشبختانه شاهد افزایش تولید ماهیان خاویاری هستیم و ۳ مزرعه به ۸ مزرعه قبل اضافه کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز