خبرگزاری کار ایران

درگفت وگو با ایلنا مطرح شد؛

پیش بینی افزایش ۴۰ درصدی تولید ماهیان خاویاری در گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۵۰۲

مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: میزان تولید ماهیان خاویاری استان در سال گذشته ۱۵۰ تن بوده است و پیش بینی می شود در سال جاری ۴۰ درصدافزایش تولید داشته باشیم.

اسماعیل جباری درگفت وگو با ایلنای گلستان اظهارکرد: در سال گذشته تولید گوشت ماهی خاویاری در استان ۱۲۰ تن بوده است و تولید خاویار پرورشی نیز  ۲۰ کیلوگرم بوده است.قطر، کانادا، هنگ گنگ، فرانسه، تایوان، سویس، سنگاپور و مکزیک کشورهای مقاصد صادرات خاویار بوده اند.

وی بیان کرد: فیل‌ماهی، تاس‌ماهی روسی یا چالباش، تاس‌ماهی ایرانی یا قره‌برون، ماهی شیپ و ماهی ازون‌برون، سوروگا، گونه‌های اصلی ماهیان خاویاری دریای خزر است. ماهیان خاویاری بعد از چهار سال قابلیت صید با هدف فروش گوشت را دارا می‌شوند.

وی گفت:  بر اساس برنامه‌ریزی‌های این اداره کل قرار است تا سال ۱۴۰۴  تولید خاوریار به ۲۵۰ تن برسد. افزایش تولید خاویار به نفع گلستان خواهد بود و  اتفاقی که نه تنها اقتصاد گلستان که بخشی از اقتصاد ایران را متحول خواهد کرد.

وی بیان کرد: درحال حاضر ۷ مزرعه فعال پرورش خاویار در گلستان داریم و درحال تلاش هستیم که این مزراع را افزایش دهیم و پرورش خاویار در سواحل و در دریا (قفس) در دستور کار اداره کل شیلات قرار گرفته است.اشتغالزایی و افزایش درآمد ارزی با رشد و پیشرفت مراکز پرورش ماهیان خاویاری در گلستان ممکن است.

وی تصریح کرد: درسال های اخیر ذخایر ماهیان خاویاری در دریای خزر کاهش داشته است و تنها راه  برون رفت از این موضوع، ایجاد مراکز  پرورش ماهایان خاویاری است. 

وی خاطر نشان کرد: با ایجاد مجتمع پرورش ماهیان خاویاری مرکز فرآوری وبسته بندی ماهیان خاویاری،فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم برای ۳ هزار نفر ایجاد می شود. ساخت بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان خاویاری  در گلستان به عنوان یکی از مهم ترین پروژه‌های تولید استان است و سالانه چهار هزار تن گوشت خاویاری تن خاویار دراستان تولید می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز