خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات گلستان:

یک قفس پروش ماهی اشتغال 12 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به دنبال دارد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۸۸۴

مدیرکل شیلات گلستان گفت: یک قفس پروش ماهی اشتغال 12 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم به دنبال دارد و این اداره کل با ارائه تسهیلات از سرمایه گذاران در زمینه پرورش ماهی در قفس حمایت می کند.

به گزارش ایلنای گلستان، اسماعیل جباری اظهار داشت: پارسال حدود ۳۰۰ تن ماهی در استان به این روش تولید شد و با توجه به استقبال سرمایه گذاران و گسترش پرورش ماهی در قفس پیش بینی می شود امسال تولید ماهی در قفس در این استان حداقل دو برابر بیشتر از پارسال شود.

مدیرکل شیلات گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر 75 قفس و پن ( محیط محصور) در محدوده آبی استان مستقر است، ادامه داد: با استقبال سرمایه گذاران، پیش بینی می شود سال آینده تعداد قفس و پن در دریا به بیش از ۱۰۰ عدد برسد.

وی در ادامه از ذخیره سازی 150 هزار قطعه بچه ماهی در استان خبر داد و گفت : هر قفس اشتغال 12 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم را به دنبال دارد.

جباری با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس یکی از روش های نوین و کارآمد پرورش ماهی است، گفت: این روش پرورش ماهی مزایای زیادی مانند استفاده از فضای کمتر، تولید ماهی با کیفیت مناسب، صرفه جویی در مصرف آب و نهاده ها، افزایش سرعت تولید و کاهش خطرات زیست محیطی را دارد.

وی همچنین با اشاره به اینکه استان گلستان دارای ظرفیت های مناسبی برای پرورش ماهی در قفس است، خاطرنشان کرد: این استان از سواحل طولانی و عمق مناسب برای پرورش ماهی در قفس برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز