خبرگزاری کار ایران

مدیرکل شیلات استان:

اقتصاد دریا محور، راهکاری برای رشد اقتصادی گلستان است

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۸۰۲

مدیرکل شیلات استان گلستان گفت: اقتصاد دریا محور، راهکاری برای رشد اقتصادی گلستان است و با حمایت های دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی می توان این ظرفیت ها را به خوبی شکوفا کرد.

به گزارش ایلنای گلستان، اسماعیل جباری گفت: اقتصاد دریا محور یکی از ظرفیت های مهم رشد اقتصادی منطقه محسوب می شود که در صورت توجه به آن می‌تواند از مهمترین مصداق های اقتصاد مقاومتی در دریا باشد.

وی افزود: اقتصاد دریا محور، استفاده پایدار از ظرفیت منابع و گستره‌های آبی جهت رشد اقتصادی و همچنین بهبود وضعیت معیشت و ایجاد اشتغال را به دنبال خواهد داشت. فعالیت در زمینه ی اقتصاد دریا محور مستلزم حمایت دولت از صنایع مرتبط از قبیل : حمل و نقل دریایی ، انرژی های تجدید پذیر، آبزی پروری و شیلات و ... است.

جباری با بیان اینکه کشورمان در کمربند خشک جهانی واقع شده و منابع آب شیرین بسیار محدود است، گفت: استفاده از آب دریا برای پرورش و تولید آبزیان از مهمترین برنامه های توسعه به شمار می رود.

مدیرکل شیلات گلستان با قدردانی از حمایت های دلسوزانه رئیس محترم جمهور و استاندار گلستان جهت لایروبی کانال آشور و دسترسی صیادان منطقه به دریا افزود: لایروبی کانال آشور یکی از مهمترین اقداماتی بود که در راستای توسعه اقتصاد دریا محور در گلستان انجام شد قطعاً این اقدام موجب افزایش تولیدات شیلاتی منطقه و بهبود وضعیت معیشت صیادان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه گلستان از ظرفیت های بالایی در زمینه ی اقتصاد دریا محور برخوردار است، گفت: با حمایت های دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی می توان این ظرفیت ها را به خوبی شکوفا کرد.

جباری افزود: در این راستا اقداماتی از جمله توسعه آبزی پروری در دریا، توسعه گردشگری دریایی، ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی محصولات شیلاتی و ... در دستور کار قرار دارد. با تحقق این اهداف، می توان شاهد تحولی چشمگیر در اقتصاد منطقه و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی منطقه بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز