خبرگزاری کار ایران

با پیگیری استاندار در تهران:

انتقال آب از سد تنگ سرخ به شیراز بررسی شد / ایجاد مسیر جدید سرمایه‌گذاری به فارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۰۵۱۹

استاندار فارس در سفر به تهران و در دیدارهای جداگانه‌ با تعدادی از مسئولین، راه های مرتفع شدن برخی مسائل و موانع مزمن شده استان را بررسی کرد.

به گزارش ایلنا، محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در دیدار با علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، پروژه خط انتقال آب از خلیج فارس به استان را به بحث و بررسی گذاشت و از تلاش‌ها برای افزایش سرعت عملیات اجرایی این پروژه خبر داد و گفت: پیمانکار پروژه هم اکنون در چند جبهه مشغول به عملیات اجرایی است؛ در این جلسه مصوب شد فاز دوم این پروژه نیز آغاز شود تا ظرفیت انتقال آب به فارس افزایش یابد‌

تقویت آبرسانی به شهر جدید صدرا موضوع دیگری بود که با حضور وزیر نیرو بررسی و مقرر شد با استفاده از خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز بخشی از مشکل این شهر جدید مرتفع شود.

انتقال آب از سد تنگ سرخ به شیراز بررسی شد

 ایمانیه همچنین موضوع انتقال آب از سد تنگ سرخ به شیراز را با محرابیان بررسی کرد و اظهار داشت: با انعقاد تفاهم نامه ما بین وزارت نیرو و قرارگاه خاتم الانبیا(ص) و انجام هماهنگی‌های لازم شاهد آغاز این پروژه خواهیم بود.

همچنین موضوع آبرسانی به شهر بیرم، در کوتاه مدت و دراز مدت مورد بحث و پیگیری قرار گرفت.

استاندار فارس سپس در دیدار با عبدالرسول پیشاهنگ مدیرعامل نیروگاه‌های حرارتی مباحث مرتبط با تولید برق در فارس را پیگیری کرد.

وی از جایگزینی نیروگاه برق واقع در بلوار مدرس شیراز که آلودگی صوتی برای ساکنین این منطقه ایجاد کرده خبر داد و افزود: دو نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی با رعایت عدم آلودگی صوتی و عدم آلودگی محیط زیستی جایگزین نیروگاه فعلی می‌شود.

ایمانیه همچنین از فعال شدن پروژه هزار مگاواتی خنج با فرآیند جدید خبر داد و اظهار داشت: نیروگاه حافظ که ۱۰۰۰ مگاوات تولید برق دارد تبدیل به نیروگاه سیکل ترکیبی می‌شود تا ظرفیت آن از ۱۰۰۰ به ۱۵۰۰ مگاوات تغییر یابد؛ احداث ۳۵۰ مگاوات انرژی خورشیدی نیز مورد تصویب قرار گرفت.

ایجاد مسیر جدید سرمایه‌گذاری به فارس

 رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه فارس جلسه‌ای نیز، باهدف برقراری ارتباط جدی‌تر سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم کشورهای حوزه خلیج فارس با استان فارس داشت و خاطرنشان کرد: امیدواریم جلسه دوم و تکمیلی طی روزهای آینده در شیراز برگزار شود؛ در تلاش هستیم مسیری جدیدی در این زمینه آغاز کنیم.

 وی در ادامه جلسه‌ای هم با مسئولین شرکت کاشی حافظ مستقر در شهرستان زرقان داشت و در راستای انتقال قسمت‌های آلوده کننده محیط زیست به خارج از شهر و همچنین توسعه این بنگاه تولیدی اقتصادی مبتنی بر رعایت محیط زیست شهرستان بررسی‌های لازم را انجام داد.

محور دیگر سفر ایمانیه به تهران، پیگیری برای ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان نورآباد به ویژه صنایع مرتبط با انگور بود که طی مذاکرات انجام شده، مقرر شد پیگیری‌های لازم صورت پذیرد و نتایج باهدف پیشرفت برنامه ها ارائه گردد.

رفع موانع  شهرک دارویی بیضا 

ایمانیه فعال شدن شهرک صنعتی دارو در شهرستان بیضا را نیز پیگیری کرد و برای رفع موانع موجود مذاکراتی انجام داد تا هرچه سریع‌تر این شهرک دارویی راه اندازی شود و سرمایه‌گذاران برای تولید به آن راه یابند.

 استاندار فارس در پایان سفر یک روزه به تهران و در مسیر بازگشت به مرکز استان در ارتباط تلفنی با ستاد مدیریت بحران شهرستان خنج، ضمن خدا قوت به اعضای ستاد، گفت: تدبیر و منطق حکم می‌کند قبل از وقوع بحران به فکر پیشگیری از آن باشیم و تصمیماتی اتخاذ کنیم تا مانع وقوع بحران یا کاهش پیامدهای ناشی از آن باشد.

وی برگزاری این قبیل جلسات در زمانی که بحران وجود ندارد را موید پیشگیری عنوان کرد و از اعضای ستاد مدیریت بحران خواست در راستای جلوگیری از آسیب به مردم از هیچ تلاشی دریغ نورزند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز