خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین عنوان شد؛

رویکرد تخصصی فرهنگ‌سراها در قزوین مورد توجه قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۷۴۷۷

در جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر قزوین به ضرورت تخصصی شدن فرهنگ‌سراها در سطح شهر تاکید شد.

به گزارش ایلنا، جلسه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر قزوین با حضور اعضا و  تعدادی از مدیران شهری با هدف بررسی لوایح مربوطه و تخصصی شدن فرهنگ‌سراها و راه‌اندازی موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه در تالارمردم این نهاد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، به منظور بهبود و ارتقای سیما و منظر شهری لایحه برای ساخت سازه‌های نوری درخت سرو به 20 عدد با قیمت ۶۰۰ میلیون تومان با حضور منجم، مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین تشریح و مورد موافقت کمیسیون قرار گرفت.

در بخش دیگر این جلسه، برجی، رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین به اقدامات فعالیت‌های فرهنگ‌سرای خانواده و خانه مشارکت‌های مردمی سازمان و خانه سلامت اجتماعی در هادی آباد و برنامه ریزی تخصصی برای هر فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ شهرداری قزوین اشاره کرد.

حسین برجی گفت: به منظور ارزیابی بهتر اعضای شورا پیشنهاد می‌شود نسبت به منظور در جریان قرار گرفتن اقدامات و فعالیت‌های خانه‌های فرهنگ شهرداری بازدیدی صورت گیرد.

قاسم اللهیاری، رئیس این کمیسیون نیز در سخنانی بر لزوم ایجاد تنوع در برنامه‌های هر کدام از فرهنگ‌سراها و رویکرد تخصصی آن‌ها تاکید کرد.

مهری السادات تقوی، دبیر این کمیسیون نیز با تاکید بر ایجاد خلاقیت و نوآوری در برنامه‌های فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ شهرداری خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد هیچ خلاقیت و اقدام نوآورانه‌ای در برنامه‌های خانه فرهنگ و فرهنگ‌سراها وجود ندارد و با همان روال و فعالیت‌های قدیمی کار می‌کنند.

در بخش دیگر این جلسه، موضوع راه‌اندازی موزه خوشنویسی در سرای سعدالسطنه قزوین در دستور کار قرار گرفت که توسط حجت الاسلام محمودی کلایه، رئیس سازمان نوسازی و بهسازی نکات و مواردی پیرامون این موضوع مطرح شد.

وی ادامه داد: در حوزه موزه‌هایی که در سرای سعدالسطنه وجود دارد یک سری مباحث فنی با صندوق احیا داریم.

به گفته محمودی کلایه راه‌اندازی موزه خوشنویسی در این مجموعه تاریخی در دستور کار سازمان قرار دارد و برای ایجاد زیرساخت‌های فنی و شرایط نگهداری آثار خوشنویسی نیز ضرورت دارد اقداماتی صورت گیرد.

در ادامه اللهیاری، رئیس کمیسیون فرهنگی خواستار تسریع در ایجاد شرایط راه‌اندازی موزه خوشنویسی در سرای سعدالسطنه قزوین شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز