خبرگزاری کار ایران

رئیس کل دادگستری قزوین خبر داد؛

تسویه بدهی 2 هزار و 40 مالباخته شرکت‌های پیش فروش خودرو در تاکستان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۸۵۰

رئیس کل دادگستری استان قزوین از تسویه بدهی 2 هزار و 40 نفر از مالباختگان شرکت ‌های پیش فروش خودرو در تاکستان خبر داد و گفت: پرونده "شرکت رضایت خودروی طراوت نوین" به غیر از شرکت‌های فوق به صورت ویژه در حال رسیدگی در دادسرای مرکز استان است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، علی شعبانی گفت: بعد از بررسی فعالیت شرکت‌های غیرقانونی فعال در زمینه پیش فروش خودرو در استان که غالبا بدون مجوز و با اقدامات متقلبانه فعالیت می‌کردند، 70 شرکت پیش فروش خودرو  شناسایی شد.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: برای 18 شرکت و 37 نفر از مدیران آن‌ها در شهرستان تاکستان پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: تعدادی از این شرکت‌ها با توجه به اینکه صلاحیت رسیدگی به آنان در حوزه قضایی استان قزوین نبوده است،  به حوزه های قضایی مرتبط ارجاع شد و مدیران برخی از شرکت‌ها نیز بدون تشکیل پرونده نسبت به تسویه مطالبات سرمایه‌گذاران خود اقدام کرده‌اند.

شعبانی  افزود: بر اساس اعلام سرمایه‌گذاران و تحقیقات صورت گرفته، میزان بدهی این شرکت‌ها به مردم  4 هزار و 137 میلیارد تومان و ارزش اموال توقیف شده نیز بر اساس ارزیابی‌های صورت پذیرفته توسط کارشناسان رسمی دادگستری، 2 هزار و 326 میلیارد تومان برآورد شده است.

مقام ارشد قضایی استان قزوین اعلام کرد: با توجه به اقدامات قضایی صورت گرفته تا کنون 852 میلیارد تومان از بدهی‌ها پرداخت شده و فرآیند تسویه بدهی مالباختگان به صورت مستمر در حوزه قضایی تاکستان ادامه دارد.

شعبانی خاطر نشان کرد: 95 درصد از مجموع بدهی این 18 شرکت مربوط به 5 شرکت است  و دستورات لازم نیز به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و احقاق حقوق مالباختگان و ایفای تعهدات این شرکت‌ها صادر شده است.

گفتنی است، پرونده "شرکت رضایت خودروی طراوت نوین" جزء شرکت‌های مذکور نبوده و با توجه به حجم مطالبات و تعداد زیاد مالباختگان به صورت ویژه در یکی از شعبات دادسرای مرکز استان در حال رسیدگی و شناسایی میزان دیون و ارزیابی ریالی اموال شرکت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز