خبرگزاری کار ایران

در سال جاری صورت گرفت؛

ارجاع هوشمند 49 درصد از پرونده‌های قضایی قزوین به کارشناسان

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۵۴۷۸

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان قزوین از ارجاع هوشمند 49 درصد از پرونده‌های قضایی به کارشناسی در سال جاری خبر داد و گفت: این امر موجب توزیع عادلانه ارجاع پرونده به کارشناسان می‌شود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام علی مظفری در این باره اظهار کرد: با توجه به اینکه بهره‌مندی از نظرات کارشناسان در صدور آرا بسیار دارای اهمیت است و قضات برای تصمیم‌گیری در پرونده‌ها به نظرات کارشناسان نیاز  دارند، ساماندهی ارجاع پرونده‌ها به کارشناسان در اولویت دستگاه قضایی قرار دارد.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان قزوین ادامه داد: در ابتدای سال جاری تنها 3 درصد از ارجاع‌ها به صورت هوشمند انجام شده بود این در حالی است که با هوشمند سازی ارجاع‌ها  علاوه بر توزیع عادلانه و تسریع در روند کار، شیوه ارجاع  و اخذ پاسخ نیز به صورت سیستمی و استاندارد دریافت می‌شود.

وی عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 363 هزار و 408 فقره پرونده وارد دستگاه قضایی شده که 28 هزار و 326 فقره پرونده با نظر قضات جهت  اخذ نظریه کارشناسی به کارشناسان رسمی دادگستری ارجاع شده است.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کل استان قزوین خاطر نشان کرد: این تحول موجب می‌شود ارجاع کار به کارشناسان بدون مداخله انسانی و به صورت عادلانه انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز