خبرگزاری کار ایران

معاون دادگستری استان قزوین خبر داد:

امکان ایجاد پرونده الکترونیکی در تمامی شعب داگستری استان قزوین از ابتدای هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۹۶۵۰

معاون برنامه‌ریزی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان قزوین گفت: از ابتدای هفته آینده تمامی شعب دادگستری استان به امکانات ایجاد پرونده الکترونیک و به تبع آن حذف فیزیکی پرونده‌ها مجهز می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عمران تقوی همت آبادی با اشاره به طرح حذف فیزیکی پرونده‌های قضایی در شعب دادگستری گفت: از آغاز اجرای این طرح تا پایان سال ۹۹ طی شش ماه ۵ هزار و ۶۰۷ پرونده با حذف کامل فیزیک و اوراق، رسیدگی شده‌اند.

معاون برنامه‌ریزی، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان قزوین ادامه داد: از مهر ماه سال ۹۹ این طرح به مرحله اجرا رسید و در نتیجه در برخی موضوعات و عناوین مانند طلاق توافقی، تامین دلیل و حصر وراثت کلیه اقدامات لازم بدون وجود فیزیک پرونده انجام و با استفاده از بستر الکترونیکی موجود این پرونده‌ها نیز بصورت الکترونیکی در شعبات مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفته‌اند.

وی ابراز کرد: در راستای اجرای سیاست قوه قضائیه مبنی بر توسعه دستگاه قضایی هوشمند این طرح علاوه بر تسریع در رسیدگی قضایی، کاهش اطاله دادرسی و رفع کامل، احتمال مفقود شدن اوراق قضایی در کاهش هزینه‌های رسیدگی بسیار موثر است. 

این مسئول گفت: درحال حاضر این اقدام در شعب خانواده، جزائی، برخی شعب حقوقی و شورای حل اختلاف صورت گرفته که از ابتدای هفته آینده تمامی شعب استان مجهز به امکانات ایجاد پرونده الکترونیک و به تبع آن حذف فیزیکی پرونده‌ها می‌ شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز