خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

احداث کارخانه قند با ظرفیت فرآوری ۵۰۰ هزار تن چغندرقند در نهاوند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۸۲۹

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از احداث واحد فرآوری چغندرقند در شهرستان نهاوند خبر داد و گفت: این واحد فرآوری با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد و ظرفیت فرآوری سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن محصول طی دو سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش ایلنا از همدان، حسن محمدی با اشاره به فرآوری چغندرقند در استان اظهار کرد: چغندرقند طبق برنامه کشت و برداشت می‌شود به طوری که سالیان متمادی این محصول قراردادی تولید شده است.

وی با بیان اینکه واحدهای فرآوری چغندرقند در کشور میزان مشخصی ظرفیت جذب و تولید دارند افزود: از همین رو تولید این محصول قراردادی و بر اساس نیاز واحدهای فرآوری انجام می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان یادآور شد: در استان همدان در شهرستان بهار روستای حسین آباد کارخانه قند، واحد فرآوری چغندرقند فعال و محصول استان را فرآوری می‌کند اگرچه کارخانه فرآوری دیگری در نهاوند در حال احداث است.

وی در ادامه ظرفیت فرآوری، کارخانه قند نهاوند با پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصد را سالانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن محصول دانست و خاطرنشان کرد: سرمایه‌ گذاری این پروژه یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که با جذب سرمایه گذاران جدید و اختصاص تسهیلات تامین می‌شود.

محمدی در دیگر بخش تصریح کرد: این واحد با ۶ هکتار تغییر کاربری و نیاز تسهیلاتی ۷۰۰ میلیارد تومان جزو طرح‌های بزرگ استان به شمار می‌رود که علاوه بر تولیدات داخل استان از استان‌های هم جوار جذب محصول خواهد داشت.

وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر در خصوص محصول چغندرقند در استان مشکلی وجود ندارد اضافه کرد: بهره‌برداری واحد فرآوری جدید چغندرقند علاوه بر اشتغالزایی، ارزآوری به استان دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز