خبرگزاری کار ایران

اجرای سه هزار و 500 میلیارد تومان طرح صنایع تبدیلی در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۲۹۵۸

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: ۲۱۰ واحد صنایع تبدیلی با سرمایه گذاری شخصی به ارزش سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در نقاط مختلف استان در دست اجرا است.

به گزارش ایلنا از همدان، حسن محمدی افزود: در سال ۸۴ کل صنایع تبدیلی استان همدان ۵۰ واحد بیشتر نبود، اما هم اینک ۴۵۱ واحد صنایع تبدیلی فعال است.

وی افزود: از این تعداد ۵۷ واحد در زمینه تصفیه و بسته بندی کشمش و حدود ۹۰ واحد در حوزه شوری و ترشی فعال است که ارزش سرمایه گذاری برخی از این واحدها بیش از ۶۰ میلیارد تومان است.

محمدی یادآور شد: همچنین از واحدهای صنایع تبدیلی استان ۲۶ واحد با سرمایه گذاری هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در بخش لبنیات و ۱۸ واحد خوراک دام و طیور با سرمایه گذاری ۷۰۰ میلیارد تومان فعالیت دارند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار داشت: چند طرح بزرگ فرآوری سیب زمینی با پیش بینی تسهیلات بانکی و پیگیری استانداری در دست اجرا است.

محمدی با اشاره به اینکه ساخت یک سردخانه پنج هزار تنی حدود ۵۰ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد، تصریح کرد: در استان همدان ۹۲ واحد سردخانه با ظرفیت ۲۵۲ هزار تن و سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان فعال است.

وی با تاکید بر اینکه صنایع تبدیلی از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی استان است اظهار داشت: برنامه پنج ساله و نقشه راه برای صنایع تبدیلی تهیه و به عنوان الگو برای سایر بخش های جهاد کشاورزی معرفی شده است.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی یادآور شد: در این برنامه پنج ساله و نقشه راه، سیاست صدور مجوز بهره برداری تبیین شده است.

محمدی اظهار داشت: طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، دولت در صنایع تبدیلی ورود مستقیم ندارد اما در مساله پشتیبانی و تسهیلات بانکی کمک می کند که از بند الف تبصره ۱۸ مقرر بود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار داده شود که تاکنون یک ریال هم پرداخت نشده است.

مدیرصنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: هر یک از مشاغل کارگاهی حدود ۱۰ کارگر دارد و از یک هزار و ۶۰۰ عنوان مشاغل صنایع غذایی حدود ۲۰ عنوان شامل مشاغل خانگی می شود.

محمدی با اشاره به اینکه سطح مشاغل کارگاهی از مشاغل خانگی بالاتر و از مشاغل صنعتی پایین تر است، افزود: برای مشاغل کارگاهی باید امکان صدور مجوز تعریف شود.

وی با بیان اینکه مشاغل کارگاهی متولی ندارد و صنوف هم به همه افراد و رشته ها مجوز نمی دهند و این متقاضیان مشکل پیدا می کنند ادامه داد: برای مشاغل خانگی متقاضی باید ثبت نام و از سازمان غذا دارو کد بهداشتی دریافت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز