خبرگزاری کار ایران

بیش از یک هزار هیأت اجرایی اصلی و فرعی در کشور اجرای انتخابات را بر عهده دارند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۶۲۹

مدیرکل انتخابات وزارت کشور گفت: یک هزار و ۲۱۸ هیأت اجرایی اصلی و فرعی در کشور اجرای انتخابات را بر عهده دارند .

به گزارش ایلنا ، محسن اسلامی در همایش هیات های اجرایی شهرستان ها و بخش های لرستان با اشاره به اینکه فرآیندهای اجرایی انتخابات تغییر کرده است ، اظهار کرد :  در گذشته فرآیند اجرایی ۸۳ روز طول می کشید، اما اکنون به ۲۰۹ روز رسیده است.

وی افزود : یک هزار و ۲۱۸ هیأت اجرایی اصلی و فرعی در کشور اجرای انتخابات را بر عهده دارند و از تمام عوامل قدردانی می‌کنم، چراکه دغدغه اصلی این رویداد مهم را برطرف می‌کنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه ۷۵۰ هزار نفر عامل اجرایی برگزاری انتخابات را در کشور بر عهده دارند ، گفت : عوامل اجرایی موظف به خواندن قانون انتخابات هستند و شعب باید برخط باشند تا دستگاه های احراز هویت بخوبی عمل کنند، همچنین عوامل اجرایی هرگونه جهت گیری های سیاسی جدا خودداری کنند.

اسلامی ادامه داد: ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در قوه قضاییه تشکیل و جلسات برگزار می‌شود و در یک شرایط قانونمند موضوع مدیریت در برگزاری انتخابات بررسی می‌شود.

وی گفت: در قانون جدید رای دهنده می‌تواند به همراه شناسنامه از کارت ملی ، پایان خدمت و گذرنامه نیز برای رأی دادن استفاده کند و این درحالی بود که در گذشته باید مهر انتخابات در شناسنامه درج می‌شد.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور یادآور شد: تولید اعتماد از ناحیه عوامل اجرایی به مردم موجب افزایش مشارکت حداکثری می‌شود ، بی‌طرفی عوامل در روز رأی‌گیری ضروری است، چراکه هیأت های اجرایی اعتماد زایی دارند و از این بستر مردم در انتخابات شرکت خواهند کرد.

اسلامی اضافه کرد: عوامل اجرایی تمامی شرایط برای تسهیل در رأی‌گیری را فراهم کنند، چون از مولفه های اصلی ارتقاء کیفیت برگزاری می‌باشد، همچنین اقدامات انجام شده در این رویداد مهم به مردم اطلاع رسانی شود.

وی گفت: تبلیغات محیطی همچنین ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در میزان مشارکت حداکثری، تاثیر مستقیم دارد و در بستر مجازی این فضا برای نامزد های انتخاباتی فراهم می‌شود تا بتوانند تبلیغات کنند.

مدیرکل انتخابات وزارت کشور ادامه داد: انتخابات با شیوه گذشته برگزار و با هماهنگی قوه قضاییه برای برگزاری الکترونیکی تنها در چهار حوزه انتخابیه در هر استان در حال رایزنی هستیم.

وی بیان کرد: مردم از عوامل اجرایی انتظار دارند قانون رعایت شود و فرقی بین نامزدها بوجود نیاید همین امر موجب سلامت و در ادامه افزایش مشارکت می‌شود.

اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب باتوجه به اهمیت انتخابات در این دوره بر چهار راهبرد سلامت، رقابت، امنیت و مشارکت تاکید کردند که بر این اساس باید سیاست های ابلاغی در زمینه های عدالت، مساوات، حقوق رای دهندگان و انتخاب شوندگان با جدیت مدنظر قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز