خبرگزاری کار ایران

آغاز عملیات اجرایی طرح جامع توسعه پایانه مرزی میلک

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۹۵۴۴

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: عملیات اجرایی طرح جامع توسعه پایانه مرزی میلک آغاز شده که در افزایش مبادلات مرزی تاثیر بسزایی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ایوب کرد امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در هشت ماهه امسال ۲ میلیون و ۳۵۴ هزار و ۵۶۲ تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان جا به جا شده است، جابجایی این حجم از کالا توسط ۷۲ شرکت حمل و نقل داخلی کالای و در قالب ۱۵۷ هزار و ۱۲۰ سفر باری انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: عمده کالاهای جابه‌جا شده طی این مدت به آرد، فرآورده‌های نفتی و سیمان اختصاص داشته است.

این مسئول از ثبت ۳۳ میلیون و ۷۰۸ هزار و ۷۰۸ تردد انواع وسائط‌ نقلیه‌ در مسیرهای ارتباطی زیر پوشش این اداره کل در هشت ماهه سالجاری خبر داد و افزود: این میزان نشان دهنده افزایش ۴۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی بیان کرد: در این مدت حجم تردد ورودی به استان، یک میلیون و ۴۳۲ هزار و ۸۸۴ تن و حجم کل تردد خروجی از استان یک میلیون و ۴۶۸ هزار و ۷۸۰ تن بوده است.

کرد گفت: همچنین ۲ میلیون ۱۳۰ هزار و ۶۳۷ نفر مسافر امسال در سیستان و بلوچستان جابه جا شده‌اند که این میزان حاکی از رشد ۱۱درصدی در تعداد مسافر و رشد هفت درصدی در تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی افزود: از مجموع مسافر جابه‌جاشده طی این مدت یک میلیون و ۹۴ هزار و ۸۹۰ نفر درون استانی و یک میلیون و ۳۵ هزار و ۷۴۷ نفر به مقصد برون استانی بوده است‌.

وی تصریح کرد: هم اینک سه پایانه مسافری فعال،۶۴ شرکت مسافربری و بیش از ۹۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در حوزه زیر پوشش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان در حال ارائه خدمات به مردم و مسافران هستند.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان همچنین از اجرای عملیات خط کشی ۲هزار و۲۰۰ کیلومتر از مسیرهای ارتباطی زیر پوشش این اداره کل در سالجاری خبر داد و بیان کرد: خط کشی و نقوش ترافیکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای است که در کاهش حوادث، تسهیل سفرهای بُرون شهری و انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم و ارزنده‌ای دارد.

وی عنوان کرد: همچنین اجرای ۲۳ کیلومتر حفاظ بتنی و فلزی از جمله اقدامات این اداره کل در راستای افزایش ایمنی مسیرهای ارتباطی زیر پوشش در این مدت است.

کرد گفت: آشکارسازی ۴۰۰ کیلومتر از نقاط پرتصادف با اجرای تجهیزات ایمنی مانند چشم گربه‌ای، گل میخ و علائم افقی روی سطح محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی از دیگر اقدامات این اداره کل برای تامین ایمنی عبور و مرور کاربران جاده‌ای بوده است.

وی تصریح کرد: اجرا و نصب سه هزار و۵۰۰ عدد علائم و تابلو اطلاعاتی، اجرا و رفع پنج کیلومتر از نواقص روشنایی به صورت طولی و اجرای روشنایی ۱۶ تقاطع حادثه‌خیز با برج نوری از دیگر اقدامات این اداره کل در محورهای مواصلاتی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: پایانه مرزی نقش بسزایی در توان اقتصادی و میزان مبادلات بازرگانان کشورها با یکدیگر دارند و رونق اقتصادی را به همراه دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز