خبرگزاری کار ایران

در آستانه روز دانشجو؛

مجموعه مدیریتی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین پای صحبت‌های دانشجویان نشستند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۵۱۷

در آستانه روز دانشجو در یک نشست صمیمی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین دغدغه‌ها، مشکلات، چالش‌ها و خواسته‌های خود را با مجموعه مدیریت و هیأت رئیسه دانشگاه مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، نشست هیأت رئیسه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین با دانشجویان پیش از ظهر امروز و در آستانه روز دانشجو در سالن اجتماعات مرکزی این دانشگاه برگزار شد.

در این نشست پس از بیان مقدمه درباره وضعیت دانشگاه توسط رئیس دانشگاه، دانشجویان سوالات خود را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، صنفی، دانشجویی، رفاهی و علمی مطرح کردند.

بازدیدهای میدانی دانشجویان، توسعه فعالیت در حوزه‌های فرهنگی، وضعیت خوابگاه‌ها و سلف، انجمن‌های علمی‌ تعداد زیاد ورودی‌های جدید و توسعه فضاهای دانشکده و مقاطع تحصیلات تکمیلی برای برخی رشته‌های تحصیلی از سوالات پرتکرار در این نشست بود.

در ادامه هم مسئولین حوزه‌های مربوطه به پرسش‌ها پاسخ دادند.

مهدی مهدیخانی در این نشست درباره فعالیت‌های عمرانی دانشگاه گفت: در دو سال گذشته برای گسترش فضاهای فرهنگی و آموزشی دانشگاه طرح جامعی تهیه شده است.

مدیر عمرانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) ادامه داد:  دانشکده علوم تحقیقات اسلامی باز طراحی شده و روند اجرایی آن درحال انجام است، سعی داریم با سرعت پیش برود و حداکثر تا یک سال به جمع‌بندی برسد.

وی عنوان کرد: برای ایجاد سوله ورزشی پروژه‌ای که ۱۸ سال باقی مانده بود را آماده کردیم، ساخت دانشکده علوم ورزشی هم در دستور کار قرار گرفته است که البته نیازمند تامین اعتبار است.

دانشجویان پوشش مناسب را رعایت می‌کنند

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در این دانشگاه هم گفت: سطح خواسته‌ها و مطالبات جریان دانشجویی باید متعالی باشد و رشد کند و در راستای پیشبرد اهداف کلان کشور قرار گیرد.

حجت‌الاسلام زارعی در پاسخ به پرسش درباره وضعیت پوشش در دانشگاه عنوان کرد: دانشگاه شأن علمی دارد و پوشش در این فضا هم باید مطابق با آن باشد؛ تا امروز هم دانشجو رعایت کرده و از دانشجویان به خاطر این موضوع قدردانی می‌کنیم، البته پوشش مخصوص بانوان نیست و آقایان هم باید رعایت کنند.

وی ادامه داد: پوشش‌هایی مانند مانتوهای جلو باز طبق آئین نامه در دانشگاه ممنوع است؛ البته تا امروز کمترین دانشجو برای این مساله به کمیته انضباطی معرفی شده و اگر هم به کسی تذکر داده می‌شود به این معنی است که آئین‌نامه بالا دستی را اجرا نکرده است.

بهبود وضعیت خوابگاه‌ها و تغذیه در اولویت‌های امور دانشجویی است

در ادامه همتی، معاون دانشجویی دانشگاه بیان کرد: حوزه دانشجویی بسیار وسیع و با هفت بخش است و تلاش ما در راستای ارتقای خدمات است و خوابگاه‌ها و تغذیه در اولویت قرار گرفته؛ در حوزه تغذیه از مواد اولیه باکیفیت و سالم استفاده می‌شود.

فلاح، معاون توسعه دانشگاه هم گفت: اقدامات رفاهی دانشگاه به هزینه‌های بسیار بالایی نیاز دارد به عنوان نمونه استخر به ۱۲۰ میلیارد اعتبار نیاز دارد، برای تعمرات در خوابگاه‌ها در تابستان امسال ۴۰۰ میلیون هزینه شده و درمجموع در این شرایط اقتصادی سعی شده کاری زمین نماند.

وی ادامه داد: مجموعه‌ای از آزمایشگاه‌ها داریم که بسیار مناسب است و برای آن میلیاردها تومان هزینه شده است و امکانات خوبی دارد.

رشته‌های علوم ورزشی در دانشگاه توسعه می‌یابد

مولوی، معاون امور بین‌الملل دانشگاه عنوان کرد: در حوزه جذب دانشجویان خارجی‌، در طول دو سال گذشته اقدامات خوبی انجام شده و دانشجویان بین‌الملل از هفت ملیت به بیست ملیت رسیده است.

وی ادامه داد: تعداد بورسیه‌ها هم پنج تا شش برابر شده و کیفی شده؛ به این معنی که ادامه بورسیه به شرط کیفیت فعالیت علمی و وضعیت درسی دانشجویان است، البته شهریه‌های ما نسبت به سایر دانشگاه‌های هم‌تراز پایین‌تر است.

بهرام نژاد، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه درباره ایجاد کارشناسی ارشد رشته جامعه شناسی گفت: ارتقای این رشته در سند راهبردی دانشگاه پیش‌بینی شده و در دست اقدام است و سعی می‌شود مجوز مقطع کارشناسی ارشد برای سال ۱۴۰۳ گرفته شود.

وی ادامه داد: نسبت به رشته علوم ورزشی نگاه بسیار مثبتی وجود دارد؛ چرا که در سلامت جامعه نقش قابل توجهی دارد و امسال در مقطع دکتری علوم ورزشی تغذیه دانشجو جذب شد و آمادگی داریم سایر گرایش‌های این رشته هم ارتقا دهیم.

ثبت 890 رویداد علمی و فرهنگی دانشگاه در سایت "فرنما"

محمدی، معاون فرهنگی دانشگاه گفت: در دانشگاه ۶۶ گروه دانشجویی فعال داریم و ۸۹۰ رویداد علمی و فرهنگی در سامانه "فرنما" برای دانشگاه ثبت شده است.

وی ادامه داد: ۴۱ انجمن علمی ثبت شده داریم که در سطح‌های مختلف فعال، غیرفعال و نیمه‌فعال دسته‌بندی شده‌اند و باتوجه به تعداد بالای برنامه‌ها زیرساخت لازم برای برگزاری برنامه‌ها نداریم.

محمدی درباره اردوهای دانشجویی بیان کرد: اردوهای فرهنگی با تفکیک جنسیتی برگزار می‌شود، اردوهای آموزشی هم براساس سرفصل‌های آموزشی خواهد بود و تاکید بر تفکیک جنسیتی است، مگر در شرایط خاص، درمجموع ما در برگزاری اردوها متناسب با آئین‌نامه‌ها عمل می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز