خبرگزاری کار ایران

با حضور جمعی از مسئولین؛

مراسم سالروز بزرگداشت تصویب قانون کار در ارومیه برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۰۰۹۴

مراسم سالروز بزرگداشت تصویب قانون کار با حضور جمعی از اقشار کارگری در محل خانه کارگر ارومیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دبیراجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی در این مراسم تصویب قانون کار را مترقی‌ترین قانون در مقابل زیاده‌خواهان و فرصت‌طلبان عنوان کرد و گفت: بخش نامه‌هایی که وزرا صادر می‌کنند در جهت اثبات قانون کار است ولی در عمل و اقداماتی که برای کارگران انجام می‌دهند کاملا مغایر با قانون کار است.

سعید مصطفی نژاد افزود: با توجه به نبود استراحت‌گاه مناسب کارگری در استان و مجتمع رفاهی، زمینی به متراژ یک هزار و ۷۰۰ متر تهیه شده است که در آینده‌ای نزدیک اقدام به ساخت استخر، استراحت‌گاه، مجتمع رفاهی و دانشگاه برای کارگران خواهیم کرد که کارگران بتوانند بصورت رایگان از این امکانات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه زمین قبلی در مسیر سیل گاه واقع شده بود گفت: با تلاش های هیات اجرایی خانه کارکر و همراهی راه و شهرسازی مکان زمین تغییر یافت.

وی با اشاره به اینکه خانه کارگر تشکلی  از کارگران در مقابل کارشکنی سرمایه‌داران و کافرمایان است، تصریح کرد: سرمایه‌داران و کارفرمایان سرمایه‌های خود را در راستای ایجاد مشاغل برای فعالیت جامعه کارگری در واحدهای تولیدی فراهم می‌کنند و باید با تعامل این دو گروه  شاهد توسعه و رونق تولید باشیم.

مصطفی نژاد، همچنین تصویب قوانین کار را نیز در راستای مشارکت این گروه در جامعه عنوان کرد و گفت: قوانین کار نیز در خصوص ایجاد امنیت شغلی کارگران و تامین معیشت آنها به تصویب رسیده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه همه دلسوزان قشر کارگری موافق اصلاح امور کارگری هستند ولی نه اصلاحی که به ضرر جامعه کارگری باشد، ادامه داد: ما به قوانینی که علیه فعالان واحدهای تولیدی و جامعه کارگری باشد تن نمی‌دهیم.

وی به اصلاحات برنامه هفتم توسعه در مورد بازنشستگی کارگران نیز اشاره کرد و گفت: این اصلاحات موجب می‌شود به کارگرانی با ۲۵ سال سابقه کار به چشم کار آموز نگریسته شود ما صریحا اعلام می‌کنیم که مخالف این اصلاحات هستیم.

مصطفی نژاد در خاتمه به برخی مشکلات کارگران اشاره کرد و گفت: امروز معیشت و مسکن به  دغدغه‌های اصلی کارگران تبدیل شده است در همین راستا خانه کارگر با انعقاد تفاهم نامه‌ای با راه و شهرسازی جهت تامین زمین برای ساخت مساکن کارگری اقداماتی را انجام داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز