خبرگزاری کار ایران

ایلنا از رکود صنعت چاپ در آذربایجان غربی خبر می‌دهد؛

دلایل رکود؛ گرانی کاغذ و فرسودگی ماشین آلات /بانک‌ها هم در ارائه تسهیلات کم بهره با چاپخانه‌داران همراهی نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۴۳۶۰

گرانی کاغذ ، دستگاه های فرسوده و عدم همراهی بانک ها در ارائه تسهیلات کم بهره به چاپخانه داران صنعت چاپ آذربایجان غربی را به رکود کشانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،آذربایجان غربی  با داشتن ۴۱۲ چاپخانه و شمار کثیری روزنامه و نشریات قطب مهم کشور در حوزه صنعت چاپ و نشر است  با این حال فعالان این حوزه از چالش‌های زیادی در رنج هستند.

کمبود و گرانی کاغذ از یک سو، فرسودگی ماشین آلات چاپ و عدم همراهی بانک های استان در ارائه تسهیلات کم بهره به چاپخانه داران از سوی دیگر چاپخانه‌های آذربایجان غربی را به به رکود کشانده است.

بانک ها در ارائه تسهیلات کم بهره به چاپخانه داران مساعدت نمی کنند

مجید محبی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران  آذربایجان‌غربی در گفت و گو با ایلنا،مشکل بیمه، مالیات، شرایط کرونایی، گرانی کاغذ و مواد اولیه، مساعدت اندک ادارات و بانک‌ها برای خرید و نوسازی دستگاه‌های به‌روز چاپ، برون‌سپاری و سفارش از استان‌های دیگر را ازجمله مشکلات اصلی صنعت چاپ در استان آذربایجان‌غربی عنوان کرد و خواستار همکاری بانک‌ها در اعطای تسهیلات کم‌بهره برای نوسازی صنعت چاپ استان شد.

وی با بیان اینکه آموزش حلقه مفقوده صنعت چاپ در استان است، گفت: متاسفانه از آموزش این صنعت در استان استقبال نمی‌شود که  همین موضوع باعث  رکود این صنعت در استان شده است.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران  آذربایجان‌غربی افزود: یک هزار  و ۲۱۳ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم در چاپخانه های استان مشغول فعالیت هستند.

علیرضا نوروزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در خصوص وضعیت چاپخانه‌های استان به ایلنا گفت: چاپخانه‌های استان در حوزه مراحل پیش از چاپ، پس از چاپ، انواع مختلف چاپ سنتی، افست، لیتوگرافی، فلکسو و روتوگراور، سیلک، دیجیتال و چاپ خاص در استان فعالیت دارند.

وی افزود: صنعت چاپ حساس‌ترین نقش را در توسعه فرهنگی و اجتماعی یک جامعه برعهده دارد. هرچه این صنعت پیشرفت و توسعه پیدا کند، میراث مکتوب یک کشور باکیفیت برتری به آیندگان سپرده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به اینکه ۴۱۲ چاپخانه در استان به فعالیت مشغول هستند و ۲۹ واحد جدید در حال صدور مجوز هستند، اضافه کرد: ۲۱۶ چاپخانه در شهرستان ارومیه و ۱۹۶ واحد در گستره ۱۷ شهرستان فعال هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز