خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کار استان خبرداد؛

اشتغال غیرقانونی 284 تبعه خارجی در واحدهای کارگری همدان

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۷۴۴۹

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از کشف اشتغال غیرقانونی 284 تبعه خارجی در واحدهای کارگری استان خبر داد و گفت: در سال‌ جاری 151 مورد بازرسی از واحدهای کارگری استان همدان صورت گرفته که در این بازرسی‌ها 284 اشتغال غیرقانونی اتباع بیگانه کشف شد.

به گزارش ایلنا از همدان، یوسف شعبانی با بیان اینکه به استناد قانون، استان همدان جزو مناطق ممنوعه برای اشتغال اتباع خارجی است، اظهار کرد: در سال‌جاری برای واحدهای کارگری که این اتباع بیگانه را به‌کار گرفتند، 21 میلیارد و 372 میلیون و 328هزار و ۲۰ ریال جریمه ابلاغ شده که 2 میلیارد و 105میلیون و 724 هزار و 721 ریال وصول شده است.

وی با تأکید بر اینکه اداره کار با استفاده از ابزارهای قانونی پیش‌بینی شده در قانون کار با مشاهده هر گونه اشتغال این افراد در واحدها در مرحله اول با صدور برگه جریمه به میزان پنج برابر حداقل دستمزد، نسبت به برخورد با واحدهای متخلف اقدام می‌کند، یادآور شد: سال گذشته ۳۱۵ بازرسی از واحدهای کارگری استان صورت گرفت که در این بازدیدها ۴۳۱ مورد اشتغال غیرقانونی اتباع بیگانه کشف و شناسایی شد.

شعبانی با بیان اینکه اشتغال اتباع بیگانه در استان همدان ممنوع است، افزود: سال گذشته ۲۰ میلیارد و ۴۵۷میلیون و ۱۷۹ هزار و ۷۴۰ ریال جریمه صادر شده که از این میزان پنج میلیارد و ۲۶ میلیون و ۲۸ هزار و ۷۷۵ ریال وصول شده است.

وی با اشاره به استثنائات به‌کارگیری اتباع خارجی در استان همدان، یادآور شد: در صورتی‌که تخصصی را در داخل کشور نداشته باشیم و با هدف انتقال دانش و آموزش نیروی کار در محدوده زمانی خاص واحدهای تولیدی می‌توانند از اتباع خارجی استفاده کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان ادامه داد: در حال حاضر برای 51 نفر از اتباع خارجی به منظور انتقال دانش و آموزش نیروی کار به صورت رسمی پروانه کار و روادید ورود با حق کار صادر شده است.

شعبانی درباره درخواست مجوز به‌کارگیری اتباع بیگانه توسط برخی از واحدهای تولیدی استان، تأکید کرد: طبق قانون به‌کارگیری اتباع بیگانه در استان همدان ممنوع بوده و اجازه چنین کاری را به واحدهای تولیدی نخواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه استان همدان در سال جاری تعهد اشتغال استان 20706 نفر بوده است، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 16184نفر توسط 21 دستگاه اجرایی در سامانه ملی رصد به ثبت رسیده به‌طوریکه 78 درصد از تعهد سال محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از تحقق ۱۱۰ درصدی ایجاد اشتغال در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: سال گذشته تعهد اشتغال استان همدان، ۲۳ هزار و ۵۸۹ فرصت شغلی بود که ۲۵ هزار و ۹۹۹ فرصت شغلی ایجاد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز