خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

اعتبارات حوزه مشاغل خانگی لرستان در سال جاری 20 درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۳۳۰۰

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان گفت: تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

سید فرهاد ناصری نیا در گفت و گو با ایلنای لرستان با اشاره به استقبال از ایجاد طرحهای مشاغل خانگی در استان، اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته و در راستای توسعه این مشاغل و حمایت از متقاضیان کسب و کارهای خانگی به ویژه موضوع اشتغال خانگی و همچنین مجموعه اقدامات صورت گرفته، امسال بیش از 30 میلیارد تومان اعتبارات مشاغل خانگی در استان افزایش یافت.

وی افزود: در سال گذشته کل اعتبارات مشاغل خانگی 108 میلیارد تومان بود که کل این مبلغ جذب و امسال با توجه به استقبال عمومی مردم 20 درصد بیشتر به اعتبارات لرستان در این حوزه اختصاص و به بانک‌های عامل ابلاغ شده است. 

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان به افزایش قابل توجه صدور مجوزها در استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته بیش از 11هزار مجوز در این بخش صادر شده بود و کل اعتبارات ابلاغ شده به متقاضیان در طرحهای مستقل و پشتیبان مشاغل خانگی توسط بانکهای عامل پرداخت شده است.

ناصری نیا در ادامه اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال بیش از 7 هزار مجوز در حوزه مشاغل خانگی صادر شد و با همکاری و هماهنگی با دستگاههای اجرایی و بانکهای عامل استان 50 درصد اعتبارات اختصاص یافته در سال جاری پرداخت شده است.

وی با تاکید بر تسریع و تسهیل در جذب این اعتبارات و پرداخت به موقع تسهیلات به متقاضیان گفت: بانک های عاملی که در پرداخت این تسهیلات با این اداره کل همکاری می کنند، توسعه تعاون، رفاه کارگران، پست بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و مهر ایران هستند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان ادامه‌داد: متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی یا درگاه ملی صدور مجوزها، به صورت لحظه ای مجوز مورد نیاز خود را برای فعالیت در حوزه مشاغل خانگی دریافت کنند.

وی در ادامه به نظارت، پایش  و بازدید از طرح های مشاغل خانگی توسط تیم نظارتی اشاره کرد و بیان کرد: با تشکیل تیم نظارت و پایش طرح‌های اشتغال با همکاری استانداری، اقتصاد و دارایی، سازمان مدیریت بانک‌ها و دهیاری‌های استان با هدف راست آزمایی و نظارت بر اشتغال ایجاد شده اقدام به بازدید میدانی این طرحها شده که طی یک ماه گذشته بیش از 430 طرح بازدید شده است.

ناصری نیا هدف از این بازدید ها را بررسی دقیق و سنجش نتایج طرح‌ها عنوان کرد و تاکید کرد: بهتر است نظارت‌های دوره ای به طور منظم صورت پذیرد تا مطمئن شویم تسهیلات دریافت شده توسط متقاضیان واجد شرایط در راستای ایجاد اشتغال پایدار هزینه شده است و در جهت حمایت از صاحبان این مشاغل اقدامات جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز