خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان:

اعتبارات تسهیلات مشاغل خانگی سال جاری در لرستان ابلاغ شد / افزایش 21 درصدی این اعتبارات

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۸۲۲۱

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: اعتبارات حوزه مشاغل خانگی این استان در سال 1402 با 21 درصد افزایش ابلاغ شد.

به گزارش ایلنا، علی جهانی روز شنبه - بیست و هفت خرداد - در جلسه هماهنگی جذب اعتبارات مشاغل خانگی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته با وزارت کار این مبلغ نسبت به سال گذشته 21 درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: امسال با توجه به استقبال قابل توجه متقاضیان در حوزه مشاغل خانگی تلاش شد تا هم سقف اعتبارات قرض الحسنه مشاغل خانگی در استان افزایش پیدا کند و هم اینکه برنامه ریزی شده تا این تسهیلات بیشتر به سمت و سوی طرح‌های تعاونی و پشتیبان با هدف ایجاد اشتغال پایدار هدایت شود.

وی افزود: سال گذشته بیش از 11 هزار 500 مجوز مشاغل خانگی در رشته‌ها و حرفه‌های اشتغال‌زایی، تولیدی، خدماتی و سرمایه‌گذاری در لرستان  صادر شد و تا زمینه حمایت‌های لازم جهت پرداخت تسهیلات کم‌بهره بانکی فراهم شود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به پرداخت بیش از 100 میلیارد تو مان تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی در سال گذشته، افزود: پارسال 2 هزار و 21 نفر در این خصوص به بانک‌های عامل معرفی شدند که از این تعداد 834 طرح بصورت پشتیبان و شرکت‌های تعاونی و یک هزار و 187 طرح بصورت مستقل بوده‌اند.

جهانی با بیان اینکه بیش از یک هزار 800 نفر موفق به دریافت این تسهیلات شدند، گفت: بیش از 90 درصد طرح‌ها و متقاضیان معرفی شده به بانک‌های عامل در حوزه مشاغل خانگی موفق به دریافت این تسهیلات شده‌اند که مبلغی بالغ بر 100 میلیارد تومان است و مابقی با توجه به مشکلات ضمانتی و کمبود مدارک نیز در شرف دریافت این وام ها هستند.

وی با اشاره به ابلاغ اعتبارات سال جاری حوزه مشاغل خانگی به استان هاو افزایش این اعتبارات نسبت به سال گذشته در استان اظهار داشت: متقاضیان مشاغل خانگی دارای مجوز از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هنگام دریافت اینماد در رسته‌های مرتبط، الزامی به دریافت پروانه کسب از اتحادیه صنف کسب‌وکارهای مجازی نداشته و صرفاً با ثبت اطلاعات مجوز مشاغل خانگی و استعلام برخط از وزارتخانه مذکور، به‌صورت کاملاً سیستمی ظرف حداکثر چند ساعت، اینماد به آن‌ها اعطا خواهد شد.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود :متقاضیان برای استفاده از تسهیلات مشاغل خانگی می بایست در سامانه https://smkh.mcls.gov.ir/ نام نویسی کنند.

جهانی در پایان با تاکید بر تسریع و تسهیل در جذب این اعتبارات و پرداخت به موقع تسهیلات به متقاضیان  و گفت: بانک‌های عاملی که در پرداخت این تسهیلات با این اداره کل همکاری می‌کنند، توسعه تعاون، رفاه کارگران، پست بانک، ملی، صادرات، تجارت، ملت و مهر ایران هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز