خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

بیش از 80 میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در لرستان پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۸۶۸

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: در سال گذشته 81 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت در بخش مشاغل خانگی در سطح استان پرداخت شد.

علی جهانی در گفت و گو با ایلنای لرستان با بیان اینکه حمایت از مشاغل خانگی می‌تواند بخشی از معضل بیکار در استان را رفع کند، اظهار داشت: با توجه به اختصاص بیش از 100 میلیارد تومان تسهلات در بخش مشاغل خانگی به استان، با همکاری نهادها و دستگاه‌های اجرایی و به خصوص بانک‌های عامل تعداد یک هزار و 187 طرح مستقل و  834 طرح پشتیبان به بانک‌ها معرفی شدند.

وی به مجوزهای صادره در حوزه مشاغل خانگی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته 11 هزار و 847 مجوز مشاغل خانگی در بخش مستقل و پشتیبان صادر شد که مجوزهای صادره در بخش مستقل 100 درصد بصورت الکترونیکی و بدون مراجعه حضوری به ادارات بوده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان بیان داشت: در پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خانگی چهار بانک کشاورزی ، پست بانک، رفاه کارگران و توسعه تعاون  با این اداره کل مشارکت داشتند.

جهانی به پرداخت اعتبارات در این حوزه اشاره کرد و گفت : در سال گذشته بیش از دو هزار طرح به بانک‌های عامل استان معرفی شدند که 866 طرح مستقل و 666 طرح پشتیبان که در مجموع تعداد یک هزار 532 طرح مشاعل خانگی موفق به دریافت تسهیلات شدند.

وی با بیان اینکه مابقی تسهیلات به طرح‌ها نیز از سوی بانک‌ها در حال پرداخت است، اظهار کرد: مبلغ 81  میلیارد تومان  به طرح‌های مشاغل خانگی در بخش مستقل و پشتیبان از طریق این چهار بانک در سطح استان پرداخت شده که زمینه اشتغال دو هزار 158 نفر را در شرکت‌های پشتیبان فراهم کرده است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه سایت مشاغل خانگی با بیش از ۳۰۰ رسته شغلی طراحی شده است افزود: طرح‌های مشاغل خانگی با رسته‌های مختلف اقتصادی در بخش‌های کشاورزی، میراث فرهنگی، صنایع دستی، طرح‌های هنری و شرکت‌های تعاونی است که در سطح استان بیشترین متقاضی در حوزه‌های قالیبافی، گلیم بافی، خیاطی و حوزه کشاورزی بوده است.

جهانی نظارت و بازدید از طرحهای دریافت کننده تسهیلات را با تشکیل یک کمیته نظارت عنوان کرد و گفت: گروه‌های نظارت هم در مرکز استان و هم شهرستان‌ها فعال بوده تا انحراف در اجرای طرح‌ها به حداقل برسد و این اعتبارات در راه درست و در زمینه ایجاد شغل هدایت شوند.

وی به حمایت از طرح‌های مشاغل خانگی اشاره کرد و بیان داشت: در این راستا با دستگاه‌های اجرایی مرتبط هماهنگی و برنامه ریزی‌های صورت گرفته تا هم نمایشگاه‌های فصلی و هم نمایشگاه‌های دائمی برای فروش محصولات مشاغل خانگی در سطح استان ایجاد شود.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان در پایان یادآور شد: در طرح مشاغل خانگی، متقاضیان متناسب با مهارتی که دارند در سامانه مشاغل خانگی وزارت کار به نشانی https://mashaghelkhanegi.mcls.gov.ir/ ثبت می‌کنند و مراحل بعدی را با هماهنگی دستگاه اجرایی مرتبط انجام و مجوز مربوطه را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز