خبرگزاری کار ایران

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبرداد؛

ثبت بیش از ۲۰ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی رصد در همدان

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۴۹۳

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شده است.

به گزارش ایلنا از همدان، یوسف شعبانی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ برای استان همدان ۲۳ هزار و ۵۸۹ نفر فرصت شغلی پیش‌بینی شده است، افزود: تاکنون بیش از ۲۰ هزار و ۴۰۰ فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شده است که در مرحله اول ۲۵۰۰ طرح اشتغال ایجادی در قرارگاه اشتغال مورد نظارت و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با هدف نظارت حضوری بر اشتغال ثبت شده در سامانه رصد توسط دستگاه‌های اجرایی استان و پیرو تأکیدات رئیس جمهور و دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، قرارگاه اشتغال در استان همدان تشکیل شد.

شعبانی با بیان اینکه قرارگاه اشتغال در استان همدان همزمان با سراسر کشور از ۸ بهمن ماه ۱۴۰۱ آغاز به کار خواهد کرد و تا ۲۰ اسفندماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: در مدت ۴۰ روز فعالیت قرارگاه اشتغال در استان تمام طرح‌های ثبت شده در سامانه رصد که با هماهنگی یک مرکز مشاوره، اطلاع‌رسانی و خدمات کارآفرینی استان نظارت انجام شده، به صورت میدانی و حضوری بازدید و گزارش تهیه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه گزارش‌های تهیه شده توسط ناظران با داده‌های سامانه سانار تطبیق داده شده و راستی آزمایی خواهد شد، گفت: با راه‌اندازی سامانه ملی رصد اشتغال، تمامی دستگاه‌های اجرایی باید آمار و اطلاعات مربوط به اشتغال حوزه خود و شاغلان را در سطح استانی و شهرستانی در سامانه وارد کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: ثبت اشتغال ایجادی و در دسترس بودن اطلاعات، اعتبارسنجی به روز و بهره برداری از نتایج آمارگیری در برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌ها صورت می‌گیرد.

شعبانی با بیان اینکه در حال حاضر برنامه‌ریزی، نظارت و ایجاد اشتغال یکی از مهمترین مأموریت‌های وزارت کار به شمار می‌رود و در تلاش است در قالب الگوی زیست بوم ملی اشتغال از طریق توسعه مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال روستایی ظرفیت‌های توسعه اشتغال در بازار کار را رونق دهد، افزود: به همین منظورسامانه ملی رصد اشتغال با هدف تعیین سهم هر یک از دستگاه‌ها برای ایجاد اشتغال راه‌‎اندازی شده و تمام اقدامات صورت گرفته در حوزه اشتغال را ثبت می‌کند.

وی تاکید کرد:این سامانه مشخصات کامل اشتغال یافتگان جدید در کشور را به همراه محل کار آن‌ها به صورت روزانه و همچنین میزان اشتغال ایجاد شده در سطوح ملی، استانی، شهرستانی همراه با عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور در ایجاد فرصت‌های شغلی جدید به تفکیک دستگاه مسئول نشان می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز