خبرگزاری کار ایران

سرپرست شهرداری منطقه هفت شیراز خبرداد؛

رودخانه خشک و کانال‌های سطحی لایروبی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۶۱۳۵

سرپرست شهرداری منطقه هفت شیراز گفت: به منظور پیشگیری از آب گرفتگی معابر، عملیات لایروبی و پاکسازی کانال‌ها و رودخانه خشک در سطح منطقه هفت شهرداری شیراز از مرداد ماه در سطح منطقه در حال انجام است.

به گزارش ایلنا، علی امینی در خصوص لایروبی و پاکسازی جداول و کانال ها افزود: عملیات پاکسازی و لایروبی در ابتدا در کانال‌های اصلی در سطح منطقه و همچنین در کانال‌های معابر فرعی انجام شده است.

این مقام مسئول با اشاره به اقدامات انجام گرفته افزود: تعمیر و نصب دال بتونی، نصب دریچه بازدید کامپوزیت، تعویض دال های شکسته، تعمیر و نصب پل های فلزی و تعمیر و ساخت درچه منهول در سطح منطقه، دیوارگذاری و اصلاح شیب برخی از جداول و کف سازی و لبه گذاری جداول از جمله اقداماتی است که قبل از شروع فصل بارندگی به منظور هدایت آب های سطحی در سطح منطقه انجام شده است.

امینی گفت: در سطح منطقه هفت 8 کیلومتر عملیات لوله گذاری آب های سطحی در سطح منطقه در بولوار ولایت محله وزیر آباد، بولوار تخت جمشید، بولوار نصر شرقی، سهل آباد و بولوار اتحاد در جهت هدایت آب های سطحی انجام شده است که بی شک در نقاطی که در سنوات گذشته آب گرفتگی ایجاد شده بود رفع خواهد شد.

وی در خصوص دیوار گذاری رودخانه خشک افزود: عملیات دیوار گذاری مسیر رودخانه خشک در سطح منطقه هفت نیز با هدف حفظ حریم رودخانه و ایمنی عابران پیاده، جلوگیری از رانش خاک و نشست زمین،جداسازی رودخانه از محیط شهری در جهت افزایش بهداشت عمومی و زیبا سازی محیط به طول 250 متر در حال انجام است.

سرپرست شهرداری منطقه هفت ادامه داد:  کف برداری کانال‌های روباز و حذف نیزار‌ها و روان سازی مسیر‌های آب‌های سطحی، تسطیح مسیر دسترسی کانال ها، ایجاد خاکریز ایمن مجاور کانال ها، تسطیح و ایجاد مسیر دسترسی حاشیه رودخانه خشک و احداث کانال جهت هدایت سریع آب‌های سطحی در سطح منطقه از دیگر اقدامات انجام گرفته در این خصوص است.

امینی با اشاره به لایروبی 5 کیلومتر از مسیر رودخانه خشک در سطح منطقه هفت، افزود: در راستای روان سازی آب باران در بستر رودخانه خشک در طول سال عملیات لایروبی 13 کیلیومتر از مسیر رودخانه خشک در سطح منطقه هفت به صورت مداوم انجام می گیرد و هم اکنون عملیات 5 کیلیومتر از مسیر عملیات لایروبی و خاکبرداری در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز