خبرگزاری کار ایران

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

توان حمایتی از حوزه فرهنگ و هنر در کشور ضعیف است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۲۳۳۲

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توان حمایتی از حوزه فرهنگ و هنر کشور ضعیف است و با آنچه که مدنظر است فاصله دارد.

به گزارش ایلنا، سید محمد هاشمی روز شنبه - شش آبان ماه - در آیین معارفه مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان اظهار کرد:  در دولت سیزدهم تلاش های بسیاری برای تقویت و حمایت این حوزه صورت گرفته اما سهم بودجه فرهنگ از ۱.۲ دهم درصد به حدود ۲ درصد رسیده است و دستگاه های اجرایی باید یک درصد را به این حوزه اختصاص دهند.

وی بر تقویت بنیه فرهنگی استان‌ها تاکید و تصریح کرد: در تلاش هستیم تخصیص این بودجه بهتر و عملیاتی شود.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود : وقتی‌که دستگاه های متعدد فرهنگی کنار یکدیگر یک پروژه را همکاری کنند ضریب موفقیت و توسعه چندین برابر می‌شود.

هاشمی با اشاره به اینکه اهالی رسانه و مردم از ما توقع دارند گفت: نهادهای اجرایی همدل هستند و باید اقدامات لازم با مدیریت جدید برای توسعه هنر صورت گیرد چراکه این استان دارای ظرفیت های بیشماری است بنابراین باید کشف استعدادهای درخشان برای معرفی به جامعه انقلابی در دستور کار قرار گیرد.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به رشد ۲ برابری تعداد خبرنگاران بیمه شده، افزود: تا قبل دولت سیزدهم حدود ۴ میلیون خبرنگار بیمه بودند که اکنون این تعداد به بیش از ۸ هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه موضوع مسکن هنرمندان نیز شروع شده، گفت: در مجموعه پرند کلنگ‌زنی چند واحد شروع شد که امید می‌رود در دیگر استان‌ها نیز توسعه یابد.

هاشمی در بخش دیگر از سخنانش گفت: خلق یک سرمایه نوپدید جوان و معرفی به جامعه، سنت حسنه فرهنگی محسوب می‌شود که تلاش ها برای اعتماد و همدلی همچنین تقویت این قشر ضروری است.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: امروز اولین مدیرکل بانو در مجموعه مدیران کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در لرستان منصوب شد و ویژگی بارز این انتخاب، گزینش از مجموعه داخلی است.

به گزارش ایلنا، در این آیین از زحمات منصور احمدی تقدیر و اعظم روانشاد به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز