خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی گرگان:

۱۴۵ میلیون دلار کالا غیر نفتی از گلستان صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۱۵۳۲

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان گفت: ازابتدای سالجاری تاکنون ۱۴۵ میلیون دلار کالا غیرنفتی به بازار کشورهای هدف از جمله آسیای میانه صادر شده است که نسبت به سال گذشته ۳۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنای گلستان، امیر یوسفی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: خوسبختانه روابط دیپلماتیک، اقتصادی و تجاری ایران با کشور ترکمنستان در حال تقویت است که باعث رشد اقتصادی گلستان خواهد شد.

یوسفی بیان کرد: ما در چند وقت اخیر درخواست ایجاد کنسولگری ترکمنستان در گرگان را دادیم و امیداریم که هرچه سریعتر کنسولگری ایجاد شود. ایجاد بازارچه مرزی در اینچه‌برون و حسنقلی گمیشان می‌تواند توسعه اقتصادی گلستان را رونق دهد.

وی ادامه داد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۲۵ دوره آموزشی برای فعالین اقتصادی برای  بیش از ۳ هزار نفر برگزار کردیم.برگزاری این دوره‌های آموزشی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی از مهمترین برنامه‌های اتاق بازرگانی گرگان است.

وی افزود: استان محور تولید محصولاتی مانند گندم، دانه‌‌‌های روغنی و مرغ است و مسیر ریلی، زمینی، دریایی، هوایی و بین‌المللی و برخوردار است.هنوز ظرفیت‌ها و توانمندی‌های گلستان معرفی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌های استان معرفی شود و که باعث می‌شود سرمایه‌گذاران  داخلی و خارجی وارد گلستان شوند و شاهد توسعه  استان را در تمامی زمینه‌‌‌ها خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز