خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی گرگان خبرداد؛

رشد ۱۷ درصدی ارزش صادرات کالا از گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۴۶۷۰

رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: در ۳ ماه ابتدای سالجاری بیش از ۶۴ میلیون دلار کالا از گمرکات صادر شد که نسبت به مدت مشابه قبل از لحاظ دلاری ۱۷ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنای گلستان، امیر یوسفی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در حال حاضر در منطقه آزاد اینچه برون زیر ساخت خاصی وجود ندارد و اتاق بازرگانی درخواست کرد زیر ساخت هایی نظیر ساختمان، آب، برق و گاز در آنجا به وجود بیاید. نشان دادن منطقه آزاد که تنها یک بیابان است به هیئت های تجاری برای آنها قابل لمس نیست. 

وی تصریح کرد: گلستان از قطب‌های مهم تولید محصولات کشاورزی کشور است و در تولید ۱۵ محصول کشاورزی رتبه‌های اول تا ششم را در میان استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.باید شرایط به کارگیری تکنولوژی را در بخش کشاورزی استان را فراهم کنیم که با این اقدام سهم بخش کشاورزی در توسعه منطقه افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: گلستان بهترین گندم را در کشور تولید می‌کند ولی قیمت آن با سایر استان های کشور یکی است. استان در تولید گندم در کشور دارای رتبه ۲ است و سالانه ۳۸۰ هزار هکتار از زمین‌های مستعد کشاورزی استان این به زیر کشت گندم می‌رود.

یوسفی بیان کرد: حفظ واحد تولیدی فعال در اولویت دولت باشد و دولت در کنار احیای صنایع راکد استان، از واحدهای تولیدی که نیاز به تسهیلات دارند حمایت‌های ویژه‌ای کند. طی دو سال اخیر منابع بانکی با توجه به تورم افزایش نیافته است در حالیکه در بخش اقتصادی کشور با تورم بیش از ۴۰ درصد مواجه هستیم.

وی خاطر نشان ‌کرد: در ۳ ماه ابتدای سالجاری بیش از ۶۴ میلیون دلار کالا به وزن ۱۲۳ هزار تن از گمرکات صادر شد که نسبت به مدت مشابه قبل از لحاظ دلاری ۱۷ درصد افزایش داشته است. کالاهایی مانند لبنیات، رب گوجه‌فرنگی، خوراک آبزیان، ید و... به ۱۹ کشور از جمله ترکمنستان، عراق، قزاقستان، ازبکستان و روسیه صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز