خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا مطرح شد:

ضرورت راه‌اندازی پایانه صادرات محصولات کشاورزی در گلستان / قوانین دست و پاگیر سد راه تولید کنندگان و سرمایه گذاران است

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۱۲۹۲

رئیس اتاق بازرگانی گرگان گفت: گلستان در مسیر کریدور شمال و جنوب قرار گرفته است و دسترسی به بازارهای اوراسیا را دارد ولی متاسفانه پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در استان وجود ندارد.

امیر یوسفی در گفت وگو با ایلنای گلستان اظهار کرد: گلستان به سبب برخورداری از ویژگی‌های اقلیمی به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید محصولات کشاورزی در کشور به شمار می‌رود. اگر کشاورزی گلستان شرایط خوبی داشته باشد وضعیت مردم هم رونق خوبی خواهد گرفت. ولی متاسفانه کشاورزی استان به سمت صنعتی شدن نرفته‌ است و هنوز کشت محصولات به صورت سنتی انجام می‌شود.

وی گفت: محصولات تولیدی استان شامل، لبنیات، رب گوجه فرنگی، اسکلت فلزی، صنایع پلیمیری، سیب زمینی، گوجه فرنگی، کلم، خیار، میگو، توتون، دام و طیور، نارنگی، پرتقال و... است. در سال گذشته ۲۳۵ میلیون دلار کالا از گلستان به کشورهای هدف صادر شده است.

وی بیان کرد: کالاهای استان به کشورهای عراق، عمان، افغانستان، رومانی، لهستان، ترکمنستان، ایتالیا، روسیه، پاکستان، چین و ... صادر می‌شود. خوشبختانه شرایط صادرات کالا از گلستان بسیار خوب شده و امیدواریم در آینده نیز این روند ادامه داشته باشد.

وی گفت: گلستان در مسیر کریدور شمال و جنوب قرار گرفته است و وجود پایانه صادرات محصولات کشاورزی در استان می‌تواند مشکل تجار را در تامین امکانات نگهداری کالا را رفع کند. سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ایجاد پایانه محصولات کشاورزی اعلام آمادگی می‌کنند که باید شرایط را برای آنها فراهم کنند.

وی گفت: گلستان در حوزه کشاورزی دارای پتانسیل‌های بالایی است اما جای خالی صنایع تکمیلی و تبدیلی در استان حس می‌شود. متاسفانه به دلیل خشک سالی شدید بسیاری از کشاورزان دچار خسارات‌های شدیدی شدند که دولت باید به آنها کمک کند.

وی گفت: قوانین دست و پاگیر در ایران سد راه تولید کنندگان و سرمایه گذاران است و در اغلب کشورها دولت برای جذب سرمایه‌گذار تلاش می‌کنند ولی متاسفانه در ایران کاملاً برعکس عمل می‌کنند. موانع تولید در کشور باید مرتفع شود و شرایط باید به گونه‌ای طراحی شود که سود تولید‌کنندگان از سود بانکی بیشتر شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز